onsdag 22 februari 2012

Bröllop med förhinder....

Till helgen var det meningen att Ramesh skulle åka till hembyn för att träffa sin eventuellt, blivande fru. Detta blir nu inte av. Den "blivande" brudens farfar dog nämligen i natt. Och då kan man inte planera bröllop. Allt skjuts nu på framtiden. Så ett bröllop innan vi åker hem är nog helt orimligt.

Har tömt vår andra kamera också idag. Så här kommer lite fler foton från Hampi, där Fredrik är fotograf till de flesta!





Karolina blev välsignad av tempelelefanten. Stoppade 10 rupies i snabeln, som elefanten snabbt skickade bak till skötare. Och sen välsignade elefanten Karolina genom att hålla snabeln över huvudet! Väldresserad!













Att människor trots sina otroligt små resurser trots allt vill ge fick jag ytterligare exempel på idag. Jag bad Mary köpa potatis i måndags. Hon hade lagt kvittot på bordet, 25 rupies. Imorse la jag 25 rupies och kvittot på en hylla i köket, där hon brukar lägga sina saker. När jag kom hem låg kvittot och pengarna på bordet igen. Funderade på om jag aldrig la dem på hyllan. Så jag la tillbaka dem igen! Efter några minuter kom Mary tillbaka med pengarna. Hon ville inte ha betalt för potatisen, för jag ger ju henne så mycket mat! Efter lite argumentation så behöll hon pengarna. Tycker att hon behöver de 3,50 kr bättre än jag. Och jag tycker inte hon ska betala vår mat! Men en fin gest från henne!



Idag mötte jag upp några svenskor som bor i norra delen av Bangalore , en dryg timma från oss, hos en väsktillverkare i en liten by. Han designar och säljer sina skinnväskor i flera butiker. Men vi fick besöka och titta i hans lilla fabrik. Mängder av vackra väskor tittade vi på, provade och diskuterade vi innan vi till slut bestämde oss. Det slutade med att jag beställde en liten brun och en ganska stor svart väska. Klara om en vecka! Köpstopp på väskor, klänningar och dukar tror dag det får bli! Ramesh och jag hann besöka ett tempel också medan inväntade de andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar