måndag 6 februari 2012

Melodifestival-kväll!

Mary hade födelsedag i lördags. Tre dagar före mig! I en nyinköpt sari kom hon hit. Hon hade köpt sarin för 300 rupies när hon fick lön. Vi uppvaktade henne med ett häfte matkuponger och en del av skolavgiften som ska betalas igen för att barnen ska få göra sina exams, andra delen av skolavgiften blir ett lån tills vi åker hem. När jag berättade att vi skulle hjälpa henne pussade hon mina fötter. Och var så glad att hon grät! Mycket välgörenhet blir det. Men vi hjälper så gärna till när vi är här.

Igår kväll var vi hemma hos våra kompisar och kollade på Melodifestivalen och åt pizza. En väldigt mysig söndagkväll. Även om låtarna i Melodifestivalen inte var det bästa man hört! Nästa vecka får det bli hemma hos oss!

Idag var det dags för skolan i slummen igen. P hade förberett inför dagens lektion och barnen gjorde städer med utklippta hus från tidningar. Som de sedan fick dekorera med tak! Barnen skulle egentligen klippt ut husen av text men de älskar ju färg-granna bilder så de flesta husen blev av bilder istället.

F och jag stannade i en klädesaffär som vi så länge sagt att vi skulle stanna i. Massor av fina klänningar fanns det där! Och rean:n fortsätter så jag köpte mig två klänningar i födelsedagspresent!

Karolina och Alexander stänger med jämna mellanrum in sig i Karolinas rum. Förbereder de månne något för min födelsedag? Imorgon får vi se!

2 kommentarer:

  1. Hej Annelie! Mysiga bilder på Karolona och kompisen. Nu är det ju tisdag 7 feb hos er så jag passar på att skicka mina grattishälsningar redan nu. Hoppas du får en härlig födelsedag (något varmare än här lär det väl i allafall bli...)!

    Kram Åsa o co

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa, Ja visst är det härligt glada bilder på kompisarna!
    Tack för grattishälsningen! Fick en toppendag!
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera