tisdag 21 februari 2012

Återigen Raja-Market!

Idag blev det en tur till Raja-market igen. Att det blev en tur även denna vecka berodde på att min vän A från förra året är på besök innan mannen flyttar hem till Sverige igen. Roligt att besöka Raja-Market med henne igen eftersom det var vi som upptäckte detta tillsammans förra året. A´s familj kom ju till Bangalore samma dag som vi och vi gjorde mycket kul tillsammans förra året. Så det var ett kärt återseende. Och en kul dag tillsammans.

Jag köpte ytterligare en gud i mässing, Shiva som Nataraja, "Lord of dance". Över 5 kg tung! Tyg till 6 klänningar för 150 kr blev det också! Karolina blev förtjust i mitt leopard-tyg så det lutar nog åt att jag blir av med det.... Köpte 3 tyger till henne och 3 till mig! Några nya band fick också plats i påsen. Kan ju alltid sälja banden på Blocket hemma i Sverige!

På eftermiddagen hann vi med en fika hemma hos C och fick smaka på hennes fantastiska sockerkaka! C är verkligen sockerkaksdrottningen!

Här kommer lite fler bilder från vår resa till Hampi. De flesta tagna från bilen i farten. Men jag gillar den typen av ögonblicksbilder av vardagen!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar