söndag 12 februari 2012

Filmkväll, 40-årsfest och brunch!

Efter en "intensiv" vecka så var det skönt med en filmkväll i fredags. Bara jag och barnen. Karolina beställde potatisgratäng med köttfärs. Den blev en succé och sällan har jag sett Alexander och Karolina ta om så många gånger! Tre filmer hann vi med i fredags kväll! Vimpykids dagbok (om den heter så på svenska vet jag inte?), Spykids och Spykids 2. Även om jag måste erkänna att jag sov gott i soffan delar av alla tre filmerna. Tror det bara var Alexander som faktiskt såg alla tre!

I fredags tätade jag äntligen mitt mosaikbord med cement. Grönt för att framhäva påfågeln. Såg väldigt bra ut och alla tyckte den var fin. Tyvärr är bordet inte fint längre... Natten mellan fredag och lördag slog sig bordet av fukten från cementen och det är inte längre plant. Vilket känns som A och O för ett bord! Dessutom har cementen spruckit efter hur det har slagit sig. Känns just nu inte speciellt roligt eftersom jag hållt på med det ett helt år.... Ska ta med till Poonam nästa gång så får vi se om det går att göra något. Så just nu ligger en ganska skev bordskiva på mitt rottingbord på terassen. Och jag väljer att inte titta på eländet! (Bild kommer när jag orkar tömma kameran! kanske imorgon?)

Ramesh hade varit och hämtat våra klänningar i torsdags kväll. Och vi är riktigt nöjda med dem. Beige/creamfärgat siden. Att jag bad honom sy ett skärp också gör att det blir lite två klänningar av en! De andra tre får vi vänta på en dryg vecka till! Spännande!

Natten till lördagen kom Fredrik äntligen hem. Efter en veckas möten i Schweiz var han hemma igen. Känns skönt. Även om veckan flugit iväg i en hissnande fart.

Igår, lördag, tog vi det väldigt lugnt. Och var bara hemma. Fredrik, trött med jetlag, vilade. Karolina och Alexander grejade med lite av varje. Skönt för dem att "bara" vara hemma ibland. Alexanders favoritsysselsättning är just nu "cricket-korten" som han sorterar och tittar på mest hela tiden!

Karolina och jag tog oss dock utanför grinden och köpte en stor sats "mekano". Till ett skolprojekt. 900 rupies för en jättesats mekano. Billigt. Tur ändå att man kan promenera till affärer när bil och chaufför saknas .

På kvällen var vi på stor och trevlig 40-årsfest här i Palm Meadows. Karolina hade kompisarna på övernattning och när jag och Alexander kom hem vid ett-tiden satt tjejerna och kollade Melodifestivalen på live-sändning över internet. Coolt att det funkade så bra. Fredrik som låg 4 och en halv timma efter i tiden med europeisk tid i kroppen stannande på festen några timmar till och var väl en av de som gick sist!

Efter en lång och välbehövlig sovmorgon gjorde vi oss fina och åkte till Leela Palace för att äta brunch med två andra svenska familjer. Som vanligt ett mycket trevligt och gott söndagsnöje! Fyra timmar med god mat, trevligt sällskap och lite gott bubbel! Idag hade de manchego-ost som var länge sedan jag åt!

Söndagskvällen tillbringade vi återigen i sällskap av en annan svensk familj för att titta på delfinalen i Melodifestivalen och äta pizza. Mycket trevligt söndagsnöje det också! Även om inte många bitar pizza gick ner efter den digra brunchbuffén!

Har också med tanke på Whitney Houstons bortgång igår lyssnat lite på hennes låtar idag. Många otroligt bra låtar! Och jag minns det som igår när jag köpte hennes första skiva? (ni vet den orange,där hon har bakåtslickat hår och vit klänning) på Åhlens skivavdelning i Nässjö. Ser det precis framför mig. Tänk vad vissa saker fastnar i minnet och tas fram vid olika tillfällen. Kommer också ihåg att det var min friidrottstränare som rekommenderade skivan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar