tisdag 7 februari 2012

Födelsedag á la "Sex and the City"!

Vilken födelsedag!

Först blev jag uppvaktad av Karolina och Alexander på sängen, med två på egen hand inköpta presenter. Fyra bangles och en vas! Alexander tyckte att pappa brukar ju ordna med paket. Tur att Karolina fått lite hjälp med inköpen! Några kex upplagda på ett fat fick agera tårta! Färska jordgubbar till frukost. Mums! Jordgubbarna är verkligen goda i år. Smakar riktigt svenskt!



När barnen var lämnade vid bussen gick jag till gymmet för att träna och fick på "cross-trainern" slå in ålder 42! Blev väldigt tydligt då att jag var ett år äldre!

När jag kom från gymmet mötte mig Ramesh med TRETTIO mörkröda och gula rosor! Vilken härlig bukett!

Snabbt hem och in med en kladdkaka i ugnen. Fick improvisera med lite kokos i smeten eftersom en halv deciliter mjöl saknades! Behövde en "bra och ha"-kladdkaka eftersom jag inte hade en aning om vad dagen skulle innehålla! Hann bara ut ur duschen när det ringde på dörren. Mina kära vänner stod utanför med en bukett liljor, en stor blomsteruppsättning och en present och sa till mig att skynda mig på... Vi har en tid att passa på stan. Väl i bilen väntade "skumpa", jordgubbar, sockerkaka, choklad och chips! Och klockan som bara var 9.30! Den timmes-långa bilresan gick våldsamt snabbt och det var mycket prat, fniss och skratt!
Eftersom vi var lite tidiga till den ansiktsbehandling som jag fick i present hann vi en tur till den klädesaffär där jag handlade två klänningar i går! Helt galet var det när vi alla tre provade klänningar samtidigt i den stora provhytten! En klänning till blev det idag....
Fick den härligt, lyxiga "rynk-stryknings"-ansiktbehandling som jag gjorde i höstas i present. De vet verkligen vad jag gillar! Dessutom bjöd salongen på fotreflexologi eftersom det var min födelsedag, så det var både ansiktet, armarna, fötterna, benen, axlarna och huvudet som fick behandling. Me like!
Efter diverse behandlingar åkte vi och åt en god medelhavsinspirerad lunch på 100 ft. Jag njöt av de goda oliverna och den goda mozzarellan!


Vilken dag fylld med härliga vänner, lyx, shopping, god lunch, ansiktsbehandling och "privatchaufför" som kör omkring på oss fnissiga tjejer! Kändes som taget ur " Sex and the City"!

Tack kära vänner för en fantastisk födelsedag! Det här gör vi om! :)


När jag kom hem från denna fantastiskt roliga dag gratulerade Mary mig med en stor blomsteruppsättning och ett rosa! strasshalsband! Hon hade dessutom letat reda på "Happy- Birthday"-girlangen och satt upp på räcket och dekorerat med ballonger! Omtänksamt!



Mamma och pappa skypade och pappa sjöng traditionsenligt "Med en enkel tulipan". Tack för det!

Dagens firande fortsatte sedan i kväll hos familjen S som bjöd mig och barnen på god födelsedagsmiddag. Fredrik är i Schweiz för er som undrar varför han inte firade mig!

Tack för alla gratulationer via facebook och mail! Känner mig otroligt firad och ihågkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar