onsdag 29 februari 2012

Hemleveransernas land!

Är det något som fungerar i Indien så är det hemleveranser av olika varor. Allt från mat, alkohol, bröd, blommor, pizza och glass. Vi har testat det mesta och det fungerar utmärkt. 30 minuter efter att man ringt levereras till exempel vin. Bröd beställer man med ett sms och det levereras dagen därpå. Glass kan man förbeställa för leverans vid ett visst klockslag om inte glassen får plats i den lilla frysen. Visst har vi haft problem med att de som levererat har lurat oss lite vid betalningen några gånger. Men det har alltid löst sig.
Nu är Vietnam-resan till påsk färdigbokad och jag försökte hitta en reseguide om Vietnam i bokhandeln i måndags. Men de var slut. I bokhyllan hemma i Västerås står en Lonely Planet om Vietnam. Men den har vi ju ingen direkt nytta av just nu. Dessutom från typ 1997! Det finns en webbutik typ CDon där man kan beställa det mesta inom böcker, dataspel och mycket annat. I måndagskväll beställde vi boken och i eftermiddags fick vi den levererad till dörren! Här behöver man inte gå till ICA och hämta. Och betalar, det gör man med kort vid leveransen! Underbart att det fungerar så bra! Svårslaget! Och Lonely Planet har precis uppdaterat sin bok från 1997 till 2012. Så direkt från pressarna kom den!

Några gånger har vi haft ett litet mysterium med Karolinas försvunna gosedjur. Några stycken fick följa med oss hit. Det brukar sitta på en golvkudde. För någon månad sedan var de alla borta. Vi hittade dem i en av Karolinas lådor. Trodde att det var Alexander som busat lite. Igår hände det igen. Alla djuren var spårlöst borta. Letade i lådorna i Karolinas garderob, men ingenstans fanns de. Frågade Alexander, men lurig som han är så sa han att "nej, det var inte han som gömt dem"! Nu i eftermiddag frågade jag Mary om hon hade sett dem? Och ja, det hade hon. Hon hade FINT satt in dem i en av Karolinas garderober! Tyckte det blev för trångt på golvkudden med de nya kuddarna också! Alexander var alltså helt oskyldig!

Onsdag = golf (för det mesta). Så också idag. Att sommaren är här har jag skrivit om flera gånger och idag gjorde den höga temperaturen sig kännbar. 34 grader! Spelade de sista nio hålen med paraply! Det har jag aldrig gjort förut! Alltså jag använde det för att få skugga! Inte att slå med eller som skydd mot regnet! Att jag laddat med Resorb både före och under golvrundan kändes, eftersom jag inte tröttnade eller mådde så illa av värmen! Och varmare lär det bli. Det här är bara början... Spelade ganska hyfsat. I närheten av mitt handikapp! Har absolut höjt min nivå lite grann! Även om ett av mina mål med två år i Indien fortfarande känns väldigt långt borta... Hcp 25! Troligen ouppnåligt (för mig)! Ja, jag kämpar på så får vi se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar