onsdag 15 februari 2012

Under 100 slag!

Tänk att idag skulle vara just den dag då jag spelade mitt livs (hittills) bästa golfrunda! Det kunde man inte tro med den lätt kaotiska morgonen, då Karolina trodde att hon glömt plugga till geografi-provet idag. Det visade sig senare att det är imorgon. Men det var lätt katastrof ett tag innan vi kom iväg till bussen! Allt i onödan som det visade sig. Men jag förstår känslan av att vara oförberedd och till råga på allt var Karolina ledig den veckan när de gick igenom det!

Inledde golfrundan lite knackigt med 7 slag på första hålet som är ett par 4. Efter ett toppenutslag! Lätt frustrerande! Men kom sedan igen och fick sedan poäng på alla återstående hål! 38 poäng mot mitt handikapp 30.5! Och 99 slag! Tänk att jag spelat under hundra! Hade en fantastiskt bra caddy idag. Han hjälpte mig med klubbval och läste puttar på ett diskret och bra sätt! Honom spelar jag gärna med igen! Och jag som inte varit i närheten av mitt handikapp på mycket länge. Och speciellt inte på tävlingarna vi spelat! Kanske når jag mitt golfmål innan vi åker hem?

Jag laddade upp med Resorb (vätskeersättning) innan vi åkte och stoppade en tablett i vattenflaskan. Vet inte om det var det? Men jag blev aldrig trött på hål 14 som jag brukar bli!
Vi avslutade med en fika hemma hos M. Och nu är det verkligen min tur att bjuda "golf-gänget" på fika. Måste baka och få till det nästa vecka!

Karolina har byggt färdigt sin maskin i kväll. Och den funkade! Vi har filmat och lägger ut en film så snart Karolina fått maskinen godkänd i skolan.

Alexanders cricket-intresse fortsätter. PS3:an är helt ensam och övergiven för cricket-matcher på tv, cricket-kort och cricket-reportage i tidningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar