torsdag 9 februari 2012

Besök hos skräddaren!

Idag blev det en tur till Leela Palace och Overseas Womans Clubs torsdagskaffe. Länge sedan senast. Främsta syftet var idag att förnya medlemsskapet. Bra att få rabatterna samtidigt som medlemsskapsavgiften går till deras olika välgörenhetsprojekt. Träffade några andra svenska kompisar där, drack lite te, pratade lite innan vi tog en tur i gallerian. Dagens inköp blev en påsktupp/höna i målad papiermaché. Väldigt, väldigt fin! Får bli det enda påskpynt vi har. Kanske kan den gömma lite godis inuti sig också? Ja, det får vi se? Vi är troligen inte hemma här i påsk ändå.

Vi tog en lunch på Barista på Leela Palace. Och det är verkligen inte bra. Efter 30 minuter kommer två simmiga lasagner in till kompisarna. Vi skickar ut dem och de ersätts med club sandwich ytterligare 20 minuter senare! Min spagetti arrabiata med vitlöksbröd var helt OK. Men sorry, nu får de nog inga fler chanser!

Från Leela Palace vidare in mot city för att hämta klänningarna hos skräddaren. Pulsen steg hos oss (inte bara för råttan vi säg där senast!) utan även för att vi var spända på klänningarna! Det var väldigt välsydda och fina, men lite för långa! Lite "tant-varning"! Så skräddaren fick sy upp dem lite till. Färdig senare i eftermiddag/kväll! Eftersom vi behövde åka hem så bad jag Ramesh att på hemvägen åka och hämta dem. Länge sedan eller kanske aldrig har han dragit så på det innan han tillslut sa "OK MAM" med en suck. Kände att han var lite trött på mig just då.... Men vad skulle han säga? Lovade honom lite sovmorgon imorgon (som kompensation!) eftersom Fredrik fortfarande är i Schweiz.

Många planer har vi för helgerna framöver. Nästa helg tar vi långhelg och åker vi till Hampi och tittar på tempelruiner, två veckor senare långhelg igen och då tredje gången på safari till Kabini. Resorten Orange County är så bra och så trevlig så denna gång kommer safari i andra hand. Även om det inte gör något om vi får se en TIGER! Elefanter är också trevligt! Jag har också bokat Maldiverna en gång till, sista helgen i mars. Men känner mig nu lite osäker på Maldiverna eftersom det är politiska kravaller där. Vet inte riktigt hur jag ska göra? Kan fortfarande avboka vår resa. Men vi vill ju dit igen. Men samtidigt måste det ju vara säkert! Jag håller koll på situationen några dagar. Och håller tummarna! Jag har ju bokat en så fin resort och med sjöflygplan och allt! Vi vill ju verkligen dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar