söndag 4 mars 2012

Händelserik helg!

Den här helgen har det verkligen varit full fart!
- Tjejkväll på lyxhotellet Zuri på fredagskvällen
- "Murder Mystery-fest på lördagskvällen
- Golftävling på söndagen!

Helgen inleddes alltså med en fantastiskt kul och trevlig tjejkväll på hotellet Zuri i närheten av oss. På deras takterass satt vi och åt och drack gott tills de en bra bit efter 12 släckte lyset! De tyckte nog att det var dags för oss att åka hem! Tack tjejer för en trevlig kväll!

Igår var det så dags för festen vi laddat och förberett oss för ett tag. En "Murder Mystery"-fest där ett mord ska lösas i 50-talsmiljö. Vi hade alla varsin roll med bestämd klädsel. Min roll var Barby-Q - vita capribyxor, tight och randig topp! Kunde haft en gulprickig bikini också men kände att någonstans där gick nog gränsen! Fredrik "spelade" Chabby Cheddar", rockmusiker med smoking! Efter tre timmars rollspel fick vi så gissa på vem mördaren var. Och jag gissade rätt!
Barnen hade maskerad och Karolina var "Alice i Underlandet" och Alexander "Michael Jackson". Alexander var bara med en stund, sedan gick han på "sleep-over"-kalas hos amerikanske bästisen T. Var glada i natt när vi vandrade hem för att vi inte mötte någon. Undrar vad de hade tänkt?
Tack familjen W för en kul fest och kul idé!

"Barby-Q" thar toperat håret!

"Alice i Underlandet" poserar!

"Michael Jackson" poserar


Idag var det dags för fjärde deltävlingen i "Scandinavian Open" i golf. Dagens bana var Clover Greens, som är den bana jag spelar på varje onsdag. Alltså när oss. Jag spelade ungefär som vanligt! Lite upp och lite ner. Jo, jag bjuder på det idag också! Jag blev sist. Men idag var det väldigt tätt både för herrarna och damerna. MEN JAG VANN tävlingen "närmast hål". Trots att jag legat i botten alla tävlingar har jag vunnit något varje gång! Två gånger bästa lag, en gång längsta drive och idag alltså närmast hål! Fredrik gjorde en bra runda och hamnade i mitten av resultatlistan! Den 35-gradiga värmen klarade vi bra idag, tack vare Resorb och paraply! Jag spelade hela rundan med paraply idag! Hade nog aldrig tänkt mig något annat användningsområde för paraply än mot regn. Men det räcker inte bara med keps en sån här dag. Man måste skydda sig mer! Vi avslutade golfdagen med en mycket sen lunch på klubben tillsammans med de flesta från dagens tävling!

Ikväll kollade vi på "Andra Chansen" och förfasade oss över resultatet! Hur är det möjligt? Karolina och kompisen har haft Timotei på "repeat" hela dagen! Favoriten åkte alltså all världens väg...Inte utan att man undrar? Torsten Flinck? Björn Ranelid?

En annorlunda vasaloppssöndag! Och imorgon är det vardag igen! Och full fart på andra sätt!

1 kommentar:

  1. Tack själv, för allt trevligt och roligt!
    Kramar från den tröttaste i lördags.......

    SvaraRadera