måndag 19 mars 2012

Hos skräddaren och på Gangaram

En tur till skräddaren stod på programmet idag.  Av de tre klänningarna som sömmerskan sytt tyckte skräddaren en gick att rädda. Oj vad han var bekymrad över hur hon sytt! Skakade på huvudet och verkligen funderade på hur han skulle fixa det. Så en blev kvar för att bli tillfixad, en gavs bort till H´s maids barnbarn och en ska jag se om jag kan använda tyget till ett sollinne eller så till Karolina. JAg lämnade in två råsidentyger, ett svart och ett rött, till "fodral"-klänningar, ett grönt med svarta prickar och två andra svart-mönstrade (motsvarande de som inte gick att rädda). De två sistnämnda ska bli likadana som den jag visade på bild förra veckan. H vill att jag ska räkna mina klänningar! Kanske gör jag det någon dag?

Efter  skräddaren så tog vi en tur till Gangaram, efter H inte varit där. Och första besöket blir alltså sista! Nedan några bilder på min "gubbe". Han hälsade även till E hemma i Sverige som hängde mycket där för en 6-7 år sedan! Alltid vänlig, trevlig och service-medveten, det märks att han jobbat i affär i många år! Lite fler anteckningsböcker och kort hittade hem till oss! (Och kanske till några av er i Sverige till sommaren?) 



 Lunch intog vi på "The Only Place", god oxfile, pommes frites, stekt lök, kokta grönsaker och pepparsås för 50 kr! Och som vanligt blev det två bitar i en "doggy-bag" till Marys dotter som gillar nötkött! Så nu blir hon mätt idag också!

Att jag inte brytt mig om att använda vår lilla mataffärs hemkörning via cykel förut? Det förvånar mig lite. Att bara gå in och betala en kartong vatten och en kartong sodavatten för att sedan få det hemcyklat. Fantastiskt!

Ramesh är på resa till hembyn. Familjen har byggt ett tempel som skulle välsignas (pooja). Så vi har ersättningschaufför till och med onsdag Och det är ju alltid intressant! Han tog en lång väg med Fredrik till flygplatsen idag. Ingen bakväg här inte! Därför tog vi familjens S chaufför in till city idag. Vår har suttit utanför vårt hus hela dagen. Men som jag sa till H, även om jag inte behöver honom just nu så kan jag inte skicka hem honom. Han är som vår bil som står i garaget. Att vänta på att bli använd. Inte kör man bilen hela tiden bara för att man har bil? Så måste man tänka! Imorgon får han köra R till jobbet och vi tar familjen D´s chaufför till vingården. Vågar inte chansa på att vår chaufför hittar dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar