tisdag 27 mars 2012

Nästan smörgåstårta!

Idag är en sån där dag som jag egentligen inte vet vad jag ska skriva. Först gick jag till gymmet en sväng när jag lämnat vid bussen. Förmiddagen ägnade jag sedan åt att fixa innehållsförteckning, sidnumrering, rubriker och referenser på min uppsats i kursen "Styrning av lager och materialhantering". Och tillslut före lunch skickade jag in den. Så skönt! Trodde faktiskt att jag aldrig skulle få den färdig. Så nu är det bara att börja på nästa uppsats i kursen "Operations Management" där jag ska titta på produktionsflödesprocessen och hur den kan effektiviseras! Började tänka på upplägget efter lunchen med C. 

C och jag åt lunch på klubben och åt deras goda "club sandwich" och de smakar nästan smörgåstårta! Med lager av både kyckling, stekt ägg, bacon, ost, gurka och tomat blir det nästan som smörgåstårta, fast lite torrare. Kanske märks det att vi har varit ifrån Sverige ett tag när vi börjar hallucinera om smörgåstårta?

Karolina och jag fortsatte på samma tema när jag hämtat vid bussen. Började hallucinera om räkor, färskpotatis, sill, potatissallad, rostbiff och lax! Alexander drömmer om min vintersoppa med palsternacka, potatis och morötter! Karolina och jag höll inte riktigt med. Inte vad vi är sugna på i 35 graders värme!

Karolina jobbar på med "lovläxan" som de får för att de ska vara "i kontakt med de akademiska" under lovet. Det går ju inte att förlora kontakten med skolan en vecka :) Hur skulle det se ut? Hon jobbar med ett collage om Indiens historia.

Alexander har börjat intressera sig ganska mycket för fotboll (också)! Och har jobbat med en power point presentation om fotbollslegender!

Jag borde ha skrivit på min lista över saker som ska köpas, uträttas och göras tills vi åker hem om två och en halv månad! Men jag har inte kommit så långt ännu! När vi kommer hem från Vietnam är det bara 2 månader kvar....Vi har bockat av många saker på vår "lista" över vad vi ville se. Men det är tre saker/städer ytterligare i Indien som jag skulle velat se. Det gyllene templet i Amritsar, Ganges och Varanasi och Mumbai. Men det går väl fler tåg.....

Här kommer några bilder på "hus"-elefanten på Orange County i Kabini!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar