torsdag 1 mars 2012

Tredje gången på lika många veckor!




Så bar det då av till Raja-Market idag igen! För tredje gången på tre veckor. Vad som är så roligt där tror jag ni vet vid det här laget! Lite mindre trafik idag än förra veckan tack och lov. Så affärerna hade knappt hunnit öppna när vi kom fram. Varför idag också undrar ni säkert? Eller det kanske ni inte alls gör! Vi är bjudna på "Murdery Mystery"-fest på lördag med femtiotalstema. Och alla har tilldelats en roll att spela och en speciell klädsel. Fredrik ska ha smoking och svart slips, vilket är under uppsömnad! Jag ska ha capribyxor och tight, randig topp. Men för att hjälpa vännen H med hennes familjs utstyrsel så åkte vi så iväg idag också. Försökte verkligen vara effektiva idag! Gick hela vägen bort till tygaffären utan att handla (nästan?) för att sedan handla på tillbaka vägen. H hittade allt hon tänkt. Vi handlade tyger, för min del till fem klänningar! Vi handlade nattlinnen. Mary blev galet förtjust i det mörkblå och ska få det i morgon. Vi handlade tandborstar till "personalen". 12 tandborstar för 90 rupies! Lite superbilliga halsband till festen på lördag blev det också! 30 rupies  (4 kr) styck för "fina" 50-tals halsband med plastpärlor! Lite "harems-byxor" och linnen till Karolina blev det också och Alexander fick en hel karta med Cricket-lag-knappar! Nöjda, trötta och glada satte vi oss sedan i den luftkonditionerade bilen och åkte hem!

H behövde sy upp en kjol inför lördag av det idag införskaffade tyget. Så jag ringde efter sömmerskan som kom senare på eftermiddagen. En av mina klänningar (svart med stora vita prickar) var färdig , som blev riktigt bra ,och även Karolinas klänning till lördag. Jag köpte tyget till Karolinas klänning för 25 rupies (3,50 kr) metern häromdagen och sömnaden kostar 30 kr. En billig utklädningsklänning! Jag hade inte berättat för H vad Karolina ska klä ut sig till och jag hon såg minst sagt förvånad ut när jag visade henne den ljusblå bomullsklänningen med vita spetskanter..... Tyckte nog Karolina var lite för stor för den typen av klänning...Men den är ju till maskeraden! Vad hon ska vara får ni se på söndag! Skickade med ytterligare ett tyg med henne och hon lovade att Karolinas "riktiga" klänningar ska vara klara på måndag. Vi väntar med spänning!

Imorgon är det sista dagen i denna examensperiod för Karolina. Och det är dags för Science. Har friskat upp  mina "gamla" kemikunskaper.

Alexanders stora cricket-intresse fortsätter. När han gjort läxan en stund tar han på sig cricket-kläderna och går ut och spelar med våra indiska grannpojkar! Lyckar var stor när han fick 24 cricket knappar idag! Indien-tröjan är full med de olika lagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar