torsdag 15 mars 2012

Hemma igen...och här igen!

Efter 5 dagar och 4 nätter i tält så var det så dags för Karolina att komma hem. H och jag åkte ut för att möta dem när de kom med bussen så de skulle slippa vänta på den vanliga skolbussen flera timmar senare. Och när vi satt i bilen på skolan och väntade såg vi en orm som slingrade sig på gräsmattan. Läskigt! Det var den femte ormen jag sett i Indien. Igår såg jag en bebisorm på golfbanan som jag glömde skriva om. Karolina har ju sett flera ormar på skolan, jag gillar inte att det krälar omkring ormar där mina barn är och leker!
När tjejerna fick syn på oss började de hoppa och studsa för att sedan springa fram och krama oss! De hade nog också längtat efter oss.
Nöjda, glad och trötta var de efter campen. Långa, intensiva dagar och inte mycket sömn på nätterna. 
Karolina kanske skriver imorgon vad de gjort och publicerar de bilder hon tog med telefonen. Här är några bilder från campens hemsida. Som visar tälten de bodde i och klätterställningen de klättrade på igår! Jo, de hade säkerhetslinor! Karolina, K och W vann tävlingen "renast och prydligast tält". Pris får de på måndag! Det klart tre svenska tjejer som gått på Mulle vinner...




Efter att ha duschat och ätit lite på var sitt håll träffades de tre tjejerna hemma hos  oss för att se Melodifestivalen! Och vilket jubel som utbröt när favoriten Loreen vann! Här är tre tjejer som väntat och längtat efter finalen och som varit helt ovetande om vem som vann sedan i lördags. 

Mangosäsongen är här! Tidigare än förra året? Tror jag! Jordgubbssäsongen är nu på upphällningen och den har hållt i sig i över 2 månader. Så många goda jordgubbar har vi fått njuta av. Men nu är det alltså mango som vi ska frossa i ända tills i juni! 10 stycken hamnade i vagnen idag när jag handlade. Och den vi smakade var god. Och bättre blir de över tiden! Mums!

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att ha tjejerna hemma igen!
    De är så stora och duktiga. Och så små och gosiga samtidigt just nu.
    Underbar och förfärlig brytningstid. Vi får passa på att njuta, av små flickor som flyger i våra famnar, snart nog är den tiden förbi........ Iaf för några år! Kram mamma H

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte utan att det var skönt att få hem dem igen! Lite orolig har jag allt varit....Skönt att allt gått så bra!
    Men visst är de stora och duktiga. Och har nog vuxit lite efter 5 dagar på läger!
    Kram tillbaka från mamma A

    SvaraRadera