onsdag 14 mars 2012

Klänningar

Ni vet väl alla vid det här laget att jag har dille på klänningar. Några stycken blev köpta på rean i januari. Fint ligger de nu ihopvikta i garderoben i väntan på transport till Sverige. För det var "vinterklänningar" med lång ärm, inget för det varma vädret nu. Några Odd Molly-klänningar köpta på Tuck Shop ligger också och väntar på att bli använda i Sverige.
I måndags var jag hos skräddaren och hämtade den senaste klänningen som jag sytt upp. I härlig silkescrepe. Detta var den femte klänningen som skräddaren sytt upp åt mig och den här blev bara så bra (tycker jag). Nu har han verkligen fått in snitsen! Har förresten snöat in lite på prickiga tyger också.... Så här blev den! 

De klänningarna som sömmerskan sytt upp blev tyvärr inte så bra. Efter två försök att rädda de krokiga sidosömmarna ger jag upp med henne. Kanske kan skräddaren rädda dem? Eller kan jag göra det själv! Vännen H köpte nya, likadana tyger till mig i dag på Raja-market. Så jag tror jag börjar om med nya tyger hos skräddaren istället. Tygerna från Raja-market är billiga tyger och kostar  ca: 10 kr metern och då är det bättre att börja om. Och skräddaren kan det här modellen nu så det är bara att köra på....

Onsdag och golfdag igen. Vart tar tiden vägen? För bara en vecka sedan packade vi för att åka till Kabini! En ganska bra runda idag, trots att min driver inte alls gick som den brukar. Men tack vare bra inspel och hyfsade puttar och en BIRDIE så blev det i alla fall 36 poäng och 101 slag. Märkte idag att det är ruggigt bra att träffa green på par tre hålen! Underlättar helt klart! Jag är glad att jag kan spela på mitt handikapp de flesta av rundorna i alla fall. Även om ett av mina mål för dessa 2 år var att sänka mig till Hcp 25. Känns långt dit och heller inget jag längre bryr mig om. Nog bättre med ett högre handikapp när det är dags för några få rundor i Sverige, där man får dra vagnen själv, välja klubbor själv, hålla koll på bollen, kratta i bunkrarna och mycket annat i kanske lätt regn och blåst!

Bara en natt kvar för Karolina på campen. Det är helt klart väldigt tyst utan henne. Men jag är glad att de har kul! Hoppas  på ett "glatt" samtal idag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar