onsdag 7 mars 2012

Nu ska vi ut på tigerjakt...igen!

Imorgon åker vi till Kabini i Nagarhole National Park. Tredje gången gillt! Blir det ingen tiger nu så blir det ingen vild tiger i Indien. Återigen är det resorten Orange County som är vårt mål. Två nätter och tillbaka på lördag kväll. Förhoppningsvis så kan jag lägga ut ett kort på en tiger då!
Så återigen är väskorna packade och äggen stekta. Fem timmars bilresa har vi framför oss.
Håll tummarna! Lite sol och bad ska vi väl också hinna med. Och kanske någon ayurvedisk behandling? Gäller att boka när vi kommer dit, annars blir det fullt.


Idag var det golfdag igen. Eftersom det blir så varmt nu åkte vi redan 7.30. Och då vi bara var tre stycken som dessutom spelade riktigt bra idag så gick rundan snabbt och strax före halv ett var vi hemma igen. Jag är mycket nöjd med  mina 33 poäng som jag  gjorde idag. Detta trots att jag hade ont i höger överarm, vilket påverkade svingen och jag slog inte alls lika långt som vanligt.

Eftersom Karolina åker på Leadership Camp redan på söndag morgon så var vi tvungna att ha allt redo redan idag. Därför blev det också en tur till Decathlon i eftermiddags, en rostfri vattenflaska, en microhandduk och en miniryggsäck inhandlandes. Att de reade en snygg golf(tennis)kjol för 119 rupies, knappt 20 kr gjorde inte så mycket! Ett snabbt stopp också på Tuckshop där jag hittade en Desigualklänning för 775 rupies= 100 kr. Och Desigualklänningar kan man ju aldrig få för många av... 

Några bilder från Hospet där vi bodde när vi besökte Hampi  för några veckor sedan. Bilderna är från floden precis utanför hotellet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar