tisdag 13 mars 2012

Plugg-dag

Ja, det var verkligen länge sedan jag hade en pluggdag. Tänkte ju faktiskt lägga ner höstens kurser eftersom jag inte riktigt brinner för uppsatsämnena. Och kanske hellre ville lägga tiden på någon mer Indien-specifikt. Men till slut har jag i alla fall bestämt mig för att slutföra dem. Känns ju alltid bäst att slutföra något man påbörjat! Så idag har jag tagit tag i den ena uppsatsen igen. Och faktiskt fått bra ordning på den teoretiska referensramen.

Hann med en "plugg-lunch" med C på klubben också. Pratade om lite av varje. Trevligt avbrott!

Karolina har precis ringt från campen. Det hade gått mycket bättre att sova i natt då de var mer vana vid tältet. Tre aktiviteter hade de hunnit med idag, "paint-ball", klättring och någon förflyttning med plankor. Maten, som är indisk, är bra och hon lät väldigt glad och nöjd! Men nu längtar vi efter Karolina.

I går ringde de från Internationella Engelska Skolan i Västerås och bekräftade att Alexander kommit in till hösten. Jag berättade för Alexander hur vi tänkte och att vi skulle bestämma oss i sommar vilken skola vi ska välja. Då svarar Alexander: " jag tar den som är billigast"! Märks det att han har en smålänning till mamma och en västgöte till pappa? Eller har han bara varit i Indien för länge? Alexander är helt OK med att börja på en engelsk skola i Västerås.

Jag gillar ju att fotografera ögonblicksbilder från bilen. Kvaliteten är inte den bästa men här kommer några som är tagna på väg till Kabini.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar