torsdag 20 januari 2011

Alexanders oturskväll

Ja det kan man säga att han har haft! När jag dukade bordet kom vå allra äldsta laptop åkandes nerför vår marmortrappa! Men denna 10-åriga tegelsten verkar vara som en katt med 9 liv. Andra gången den har åkt i golvet och sedan startat. Hur bräcklig CD-enheten är efter att Fredrik lyckats skruva ihop den vill jag helst inte se. Nu är det slut med att springa runt med laptops i huset.
Sedan när vi åt skulle Alexander kolla hur mycket socker som det är i äpplejuicen. korken var inte på och det mesta hamnade på golvet.
När vi hade torkat upp det spillde han ut sitt glas med äpplejuice över bordet, stolen och golvet. Som nu är lite lätt kladdigt!

Igår kväll undrade Karolina varför jag pluggade när jag kunde vara ledig. Och det är ju en bra fråga. VARFÖR? Jo, därför att jag vill och tycker det är intressant och det är skönt att hålla hjärnan igång! Och jag hinner ju med ganska mycket ändå!

Imorse blev det en tur till gymmet direkt när jag lämnat vid bussen. SPRANG faktiskt på löpbandet idag. Fick ju inte det att funka i höstas och sedan dess har jag låtit det vara, men idag var både roddmaskinerna och step-maskinerna upptagna. När jag väl ställt in hastigheten rätt fick jag in rätt löpsteg. Nästa gång ska jag dock inte ha aerobicsskorna utan löparskorna.

Var så himla sugen på att baka tekakor när jag kom från affären. Men nej, ingen ström. Så det blev varken tekakor bakade eller tvätt tvättad. Men det kommer ju fler dagar! Istället blev fötterna lite uppiffade på SPA-salongen och tånaglarna lite ny röd färg och ögonbrynen plockade. Ja, det behövdes ju det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar