fredag 14 januari 2011

Karolina har sagt upp sig!

Ja, Karolina meddelade igår kväll att hon har sagt upp sig som klassprefekt. Trots att hon blivit vald i klassen. Hon hade ingen lust till det så hon sa upp sig! Utan att prata med mamma och pappa! Ja , hon går ju sin egen väg helt klart! Känner på mig att det blir mer av detta!

Idag har jag haft huset fullt med E och E som leker med Karolina och Alexander. Det har gått toppenbra. Gjorde pasta och köttfärssås till dem alla vilket de verkade gilla! Att tjejerna väljer att sitta med ett skolprojekt vid varsin laptop är ju ganska spännande en ledig dag! De gjorde en ABC-bok med meningar med alla ord på samma bokstav. Till exempel:"Ekorren erbjöd ett ekollon efter en ensam eftermiddag". Hade tänkt gå och bada men eftersom E var förkyld och hade hosta stannade vi hemma. Lämnade dem med Mary en stund medan jag åkte och handlade mat. Ramesh skickade jag för att handla kött. Vilken lyx att kunna vara hemma när barnen är lediga från skolan,laga lunch och baka till fikat och sedan ha Mary som diskar upp efter mig och oss. Det njuter jag av. Fikade med mamma C innan de åkte hem efter en hel dag här. Kul att både killarna och tjejerna funkar så bra tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar