torsdag 13 januari 2011

Kungen av Palm Meadows


Ja, det är Ramesh idag då vi ÄNTLIGEN fått vår nya bil. En splitterny Toyota Innova. Alla chaufförskompisarna har varit här och tittat i eftermiddag och Ramesh har glatt visat upp bilen!
Medan jag, A, och M var på Leela Palace och drack morning coffee (eller snarare te för min del) så var Ramesh och lämnade vår Chevrolet Travera och kom sedan tillbaka med denna sprillans nya ljusblå Toyota. Den luktar verkligen ny bil! Ramesh tvättade den sedan innan jag tog kort på den eftersom den blivit lite dammig på vägen hit. Tyvärr är den lite skrapad (redan) på vänster fram då en på deras kontor kört ner den i garaget! Trist! En av anledningarna till att vi har fått ny bil är att ABB vill att det ska finnas krockkuddar i bilarna.

Efter lite te och kaffe och trevliga samtal så blev det en liten shoppingtur i gallerian som sitter ihop med hotellet. Jag köpte denna "skitsnygga" klänning(lila underklänning är det)! Den blir toppen när vi åker till Maldiverna! Affären Annoki är en av våra favoriter och har alltid snygga tunikor och annat. Att det skulle finnas så mycket snygga Indiska kläder hade inte ens jag tänkt mig!



Imorgon är barnen lediga från skolan. E och E kommer och leker med Karolina och Alexander på förmiddagen och sedan ska E sova över hos Karolina och Alexander ska sova hos E på hotellet. Blir säkert en tur till poolen imorgon. Är fortfarande lite irriterad över att skolan och ABB inte har valt samma helgdagar. Om Fredrik varit ledig hade det varit ett utmärkt tillfälle att åka på någon utflykt!

1 kommentar:

  1. Grattis till nya bilen, det är skönt att åka säkert och i guppen är det bra att ha bra stötfångare :-)

    SvaraRadera