söndag 16 januari 2011

Indiskt besök från Sverige

Idag vaknade Fredrik och jag tidigt för att vara en söndag. Vi gick därför till gymmet och tränade innan frukost. Fredrik säger att julskinkan lagt sig i musklerna. Skönt att träna och väldigt lite folk. Efter frukost så tänkte jag baka eftersom vi skulle få fika besök på eftermiddagen men precis när jag tänkte baka så gick strömmen som går till ugn, tvättmaskin och annat som kräver mycket ström. Då var jag glad att jag för ovanlighetens skull KÖPTE en chokladtryffeltårta igår. Vi packade ihop oss och gick till poolen, där låg vi och solade, bara Karolina och Alexander som badade i poolen eftersom det är så kallt i poolen. Hoppas att solen börjar värma upp den snart när temperaturerna blir lite jämnare på nätterna. Träffade en hel del andra svenska familjer och pratade lite med dem. Det är alltid kul! Lunch åt vi i solstolarna. Karolina och jag har blivit lite förtjusta i oxfilemackan, som passar utmärkt att äta även om man inte sitter vid bordet. Fredrik och Alexander hann också iväg och spelade badminton.

Sen hem och snabbt byta om, bädda och diska (Nej vi har ingen hemhjälp på söndagar!)och baka scones. Otroligt att trots att man känner sig stressad och har ont om tid så hinner man alltid klart innan gästerna kommer (för det mesta!)

Prady med fru och bebis-pojke, C, R, A, S och O kom alla vi tretiden. Prady och hans fru är uppvuxna i Bangalore och flyttade för ett år sedan till Västerås för att jobba och bo där. Fredrik jobbade med Prady i Västerås. Så vi har bytt plats (men inte jobbmässigt!) Vi har träffats några gånger i Västerås och det var nu kul att träffa dem här och när vi har nästan ett halvårs erfarenhet av Bangalore. De åker tillbaka till Sverige (som de nu kallar sitt hem) på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar