fredag 21 januari 2011

Lagade sandaler

När vi precis var nyinflyttade köpte jag ett par fina, glittriga sandaler. Kom ju hem med en svart och guld. Bara att åka tillbaka 1 timma för att byta. Men nu hade sulan släppt och i Sverige hade jag kastat dem. Men tyckte de var för fina för att kasta. Kom på att jag borde testa att skicka Ramesh till en skomakare längs gatan. Det gjorde jag idag och det kostade 20 rupies(ca: 3kr) att få dem lagade. Det får man väl säga är ganska schysst pris för ett par lagade sandaler!
Jag har haft en toppenkul och trevlig dag idag. Först yoga, sedan mosaikkurs och sedan lunch på klubben med M och A. Vilken mysig fredag. Min mosaikelefant är färdiglimmad men tyvärr torkade limmet för långsamt för att kunna foga. Vet inte vad jag ska göra efter den? Kanske en bricka? Eller en stor vas eller ett fat? Har två veckor på mig att fundera ut något.

Idag fanns ström till både tvättmaskinen (Mary tvättade allt tills jag kom hem-skön känsla!) och jag bakade världens godaste havregrynstekakor i eftermiddag som vi åt när barnen kom från skolan. Karolina tyckte det luktade SÅ gott av dem i huset. Gott med något annat än det ganska trista köpebrödet och den enda påse med bröd vi hade med från Sverige är nästan slut, bara Karolina som tagit en skiva varje dag. Vi saknar allt det svenska brödet!

Alexander har valt Cricket som den extra sporttimmen som de har i skolan och det gillar han verkligen. Kul att lära sig en sport som är så stor här men helt okänd hemma. Nu laddar Indien för World Cup i Cricket, matcher kommer att spelas i Bangalore. Fredrik försöker få biljetter för att gå med några killar (och eventuellt bjuda med chaufförerna). Tyvärr orkar nog inte Alexander sitta på en match en hel dag. Men annars skulle han säkert tycka det var jättekul!

Imorgon får Karolina välja vilken restaurang vi ska äta lunch på eftersom hon var bäst i klassen på matteprovet med ett fel och näst bäst i hela femma. Kul för henne! Glad flicka och stolt mamma (och pappa)!

Nu tittar jag och barnen på GREASE. Jag var typ 8 år när jag såg den på bio. Länge sedan jag såg den, men låtarna sitter i huvudet! Fredrik sitter fortfarande i möte och klockan är över 21! Får väl se när han kommer hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar