fredag 7 januari 2011

Första fredagen 2011

Tror alla är glada över att det blev en kort vecka. Fortfarande är vi ganska trötta av jetlagen. Och hur länge Karolina låg och läste igår kväll/natt vill jag helst inte veta. Vet dock hur trött hon var i morse. Jag har svårt att komma igång med aktiviteter. Har inte kunna träna eftersom jag har hosta med mig från Sverige men hoppas komma igång nästa vecka igen. Inte heller studielusten infinner sig...Inte det bästa att gå igenom en uppsats när man är lite halvslö av jetlag! En kopp te hos C blev det på förmiddagen. Och lite bäbisgos med lilla O! Fint terasstak de hade fått!

För inte många dagar sedan var utsikten 50 cm snö och vacker, röd solnedgång över Västerås. Här är 35 grader (eller till och med 50 grader!) varmare och när jag sitter på terassen tittar jag mest på fjärilar stora som småfåglar och småfåglar stora som fjärilar! Här är kallt, rått och fuktigt på morgonen och 12 grader. Men på dagarna är det desto varmare nu. Idag mellan 20-25 grader! Riktigt skönt.

Åkte idag till en lite mindre mataffär för att komplettera det jag glömde igår. Hade glömt att både pastan och riset var slut och det är ju ganska bra att ha hemma! Och tack och lov hade de de små gräddpaketen, som jag saknat i många månader!. 7 paket hamnade i korgen. Efter god fördrink hos M på nyårsafton med Guava blev jag inspirerad och köpte färsk Guava. Ramesh tycker att jag ska ta på salt och chili när jag ska äta den eftersom man blir förkyld annars och jag har ju redan hosta som han sa!
Vid tredje försöket att besöka musikskolan var det öppet och jag har nu förstått hur det fungerar. Kul att Karolina nu VILL börja spela igen efter uppehållet i höstas. Det optimala vore fortfarande att få en pianolärare att komma hem till oss. Får se om jag kan hitta det. Annars provar vi musikskolan utanför grindarna.

Har plockat ner våra pappstjärnor i fönstrena idag, julduken och adventsljustaken. Undrar bara var jag ska lagra det? Finns ju ingen källare att stuva ner det i. Men det ska nog få plats i någon garderob!

Funderar annars på vad jag ska lyssna på på Spotify nu när spellistan JUL 2010 känns lite över för denna gång? Kanske Orup?

Lärde mig ett nytt ord och yrke när jag slötittade på Hollywoddfruar, BLOGGASSISTENT! Har ingen sån! Kan ju alltid ge Mary en ny titel?

Vårt internet får gärna fortsätta att fungera så här bra! Inget hack alls när jag kollar på SVTPlay! Men det är väl bara att drömma!

Snart är familjen hemma från jobb och skola och vi får fredagsmysa lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar