onsdag 19 januari 2011

Är du trött mam?

Imorse när Mary kom frågade hon om jag var trött. Varför, undrade jag? Jo jag hade ju gäster på fika igår! Gulligt av henne att fråga men det krävs nog mer för att bli trött än att baka tre sorters kakor och koka kaffe och te och sedan ha en trevlig stund med andra svenskor! Nej, så bortskämd är jag inte ännu.

idag gick jag på årets första Yoga-pass (för min del). Jag hade glömt bort vilken skön känsla som infinner sig i kroppen efter ett yoga-pass. Det är helt klart ett bra komplement till gymmet! Idag var det heller inte så kallt på morgonen utan helt OK att Yoga utomhus med början för 8.

Efter yogan drog M och jag in till city för att gå på bokhandlarna Gangaram och Crossworld. Kontrasten mellan dessa 2 är stor. Gangaram är en indisk bokhandel med god service, lite smutsigt och massor med grejer och böcker av alla tänkbara slag. Och Crossworld med coffeshop skulle lika gärna kunna legat på Manhattan. På Gangaram hittade vi en mängd roliga papper, kort och världens snyggaste papperskorg. Så nu undrar jag om Karolina kommer att använda den? På deras avdelning för kurslitteratur hittade jag en av mina kursböcker (595 rupies = knappt 100 kr). Kostar säkert 500 kr i Sverige! Den andra finns inte men nu är den beställd från USA och det ska ta ca 3 -4 veckor att få hit den. Såg hur han nästan skämdes när han sa vad den kostade 1940 rupies (drygt 300 kr). Men jag blir överlycklig om det funkar och jag har den här om en månad. För den kostar över 700 kr i Sverige och hade bergis försvunnit på vägen hit om vi skickat i paket! För er som undrar ska jag läsa fortsättningskurser inom Logistik, Transportledning och Transport och Distribution. Servicen på Gangaram är svårslagen och gubben bland papperssakerna lämnar allt för att serva mig! Ja, så här igenkänd är jag inte i Västerås efter 10 år! Häftig känsla att vara det i en 9 miljoners stad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar