lördag 15 januari 2011

Vår indiska flicka

Karolina har verkligen blivit en liten indisk flicka! Hon börjar gilla att bära indiska kläder och idag när vi var inne i city sa hon att hon ville att jag skulle laga mer INDISK mat. För hon gillar det. Så jag inhandlade 2 nya indiska kokböcker för att få lite mer inspiration till den indiska maten. Senare när vi var på en indisk restaurang, Kabab Studio, för vår lördagslunch, så satt hon och tränade på rörelser som hon lärt sig på den indiska dansen i skolan till den indiska musiken i högtalarna. Även idag blev det mycket mat till lunch. Kabab Studio ligger högst upp på ett hotell med fin utsikt över Bangalore. Där får man en grill på bordet där man sedan värmer/grillar klart sina grillspett. De kommer med spett så länge man är hungrig. Kyckling, paneer och potatisspett. De serverar också bröd och andra smårätter vid bordet, till detta fanns det en buffé med varma indiska rätter och en efterrättsbuffe. Allt till det facila priset av knappt 60 kr per vuxen och 30 kr per barn. Mindre än ett meal på MCDonalds i Sverige! Mycket och gott var det!




Den gamla bokaffären Gangaram fick ett besök idag och gubben som äger den blev lika glad som vanligt när jag kom dit. skulle köpa böcker till mina nya kurser, men bokdelen var stängd idag eftersom det var helg men han lovade kolla med sin bror på måndag. vi köpte lite pennor, sax och lite anteckningsböcker. Sedan ville Karolina ha ett plastskydd till hennes och E´s bok. Jag frågade om man var tvungen att köpa hela bunten. Gubben i affären svarar då: " det är din affär, du köper vad du vill, jag bara jobbar här". Härlig inställning och servicevilja!

Väl i Whitefield igen åkte vi och mötte upp familjen W-M i Forum Value Mall och tog med E och E hem för att leka med Karolina och Alexander en stund.Snart ska vi köra dem hem till hotellet! Någon mat tror jag inte vi får ner ikväll! Men man vet aldrig?


(Mary i sin julklapppssari)

1 kommentar:

  1. Skönt att hon har blivit lite mera "på" Karolina. Bra tips om matställe, själv åt vi på gyllene måsen... :-)Syns i morgon (läs idag)

    SvaraRadera