tisdag 11 januari 2011

Äntligen bokat...

Imorse stod vi och väntade på skolbuss 9A som inte kom. De andra två bussarna kom och gick. Tillslut frågade jag killen som jobbar i bussen som sa att den skulle komma om 10-15 minuter. Vackert väntade vi! Men när jag frågade igen och han först sa 10-15 minuter för att sedan säga att den åkte från skolan nu, vilket skulle innebära ytterligare 30-45 minuters väntan tröttnade jag och ringde på Ramesh som var på väg från ABB. Inom några minuter var han här och vi åkte iväg till skolan. Där rök min gympremiär, men barnen hann i allafall i tid till skolan. Karolinas kommentar var att Ramesh verkar vara den enda indiern som man kan lita på....Det är ju ett gott betyg för vår chaufför!

Sedan åkte jag halvvägs in till city för att besöka en resebyrå som jag hade kontaktat för att boka vår resa till Agra och Delhi i slutet av denna månad. Att besöka Taj Mahal i Agra ska bli så spännande. Så nu är hotell, flygbiljetter och bil med chaufför bokade med 2 nätter i Agra och 2 i Dehli. Har även preliminärbokat flygbiljetterna till Maldiverna på vårlovet i slutet av mars. Så nu är det bara att bestämma hur vi ska bo! Vill ju gärna bo i "watervilla" den antagligen enda gång som man åker till Maldiverna!

Karolinas läxa idag var bland annat att skriva en "food chain" för ekosystemet öken. Det tyckte hon var ÖKEN! Tråkigt! Ville hellre haft något coolare som regnskog eller korallrev! Och korallrev kommer vi förhoppningsvis att få se på nära håll i april! Kommer ihåg vilken panik jag som inte gillar att vara under vatten fick när vi snorklade i barrrärrevet. Men efter att lugnt och fint ha börjat om, snorklade vi ju då flera dagar. Ska bli häftigt att göra igen!

I eftermiddag var C och alla tre barnen här och fikade! Full fart är det med tre barn under 5 år! Mycket bebisgos med O blir det!

Guavan som jag testade häromdagen var ingen dunderhit. Kanske var den inte mogen? Åt i allafall med chilipulver och salt, för att inte bli förkyld! Kanske ska man blanda ner den i en fruktsallad. Smakade nu mer som hårt äpple.

Ja man hinner inte så mycket mer på en dag här i Bangalore! Imorgon ska jag försöka slutföra mina kursuppgifter i höstens kurser så att jag kan börja om med de nya. Så tyvärr ingen golf imorgon (heller).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar