måndag 17 januari 2011

Be om ursäkt

Ja, det borde jag nog göra! Till hotell Royal Orchid, där vi bodde våra första veckor här. Under de tre veckor som vi bodde där skickade vi iväg vår smutstvätt på tvätt. Det blev ganska mycket och man fyllde nog i en lapp och stoppade kläderna i påse. Men när kläderna kom tillbaka fanns inte lappen kvar. Jag var helt säker på att min då nya på Kapp Ahl inköpta rosa tunika försvunnit i tvätten. Väl i huset ringde jag och kollade flera gånger och var helt såker på att någon tagit den eller att den hamnat fel. Om man ser skjulen som de antagligen använder för tvätt och strykning så förstår man mina tankar. Saknade den i höstas eftersom jag gillade de. (Ja annars hade jag inte köpt den). När vi kom till huset i Västerås gick jag ner i källaren och vad hängde inte på torklinan där om inte min rosa tunika! Den hade alltså inte kommit länge än så! I stressen blev den aldrig packad. Att jag kände att jag använt den här var därför att jag hade den med mig i juni. Jag borde egentligen alltså ringa och be om ursäkt till hotellet för mina anklagelser! Men de tokade ju sig ganska mycket med oss så jag låter nog det vara! Hursomhelst är jag väldigt glad att den inte var försvunnen i tvätten!

Idag gjorde jag något som jag inte gjort ensam en veckodag sedan vi kom. Jag gick till poolen och la mig och sola alldeles själv. Låg där några timmar och läste på om Delhi och Agra dit vi åker nästa vecka! Jätteskönt var det i eftermiddag (kanske 27 greder) och några längder simmade jag också i poolen. Ska nog bli en vana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar