torsdag 6 januari 2011

Chauffför utan hår

Att få upp barnen och iväg till skolan var ingen lätt uppgift idag. Efter att ha sovit till tre igår så kunde varken Alexander eller Karolina sova på kvällen. Fredrik och jag vi somnade och blev väckta flera gånger av K och A som inte kunde sova och undrade vad klockan var. För att få tyst på Alexander flyttade Fredrik ner till honom och Karolina flyttade in till mig. Efter att ha blivit väckt flera gånger var det omöjligt att somna om. Vi har sedan legat och lyssnat på natten i Palm Meadows. Nattvakna fåglar, bråk mellan katter och ekorrar, bilar som kom hem och mycket annat. När jag/vi somnade har jag ingen aning om eftersom jag bestämde mig för att INTE titta på klockan. Men inte många timmars sömn när klockan ringde 6.30! så trötta har vi varit idag! Värst för resten av familjen som suttit på möte och lektioner hela dagen. Något lättare för mig....

Den svenska tjejen E som varit inskriven i Karolinas klass sedan i höstas hade äntligen börjat vilket Karolina tyckte var kul. Detta har hon verkligen sett fram emot. Karolina hade också blivit vald av klassen till klass-prefekt. Vilket var kul och extra roligt eftersom de hade valt!

Igår när Ramesh mötte oss på flygplatsen såg vi att han rakat av mustachen! Att han även rakat av allt håret dolde han väl under mössan (eftersom det är så kallt här!) ända tills lunch idag. Han hade tillsammans med 3 kompisar besökt "nästan" 3 tempel. Hur man nästan besöker 3 vet jag inte? Men hår och mustach hade i allafall rakats av och håret offrats till gudarna! 4-5 år sedan han gjorde det senaste så han tyckte det var dags. En del gör det tydligen varje gång de besöker ett tempel.

Mary var också på strålande humör när hon kom idag, efter sin långa semester. Hon hade sin nya sari på sig som var riktigt snygg! Hon verkade ha haft en skön jul och nyår. Hon sa själv att hon städade lite långsamt idag eftersom hon varit ledig!
Hon och hennes barn hade försökt ringa mig och önska gott nytt år på nyårsafton, men inte kommit fram eftersom jag hade min telefon avstångd hela tiden i Sverige.

Ikväll har vi haft R och P från Västerås på besök. De är på pre-visit och ska flytta ner i februari.Som en svensk sommarkväll kändes det när vi först satt på terassen och sedan ute på klubbens restaurang. När de kommer ner också förstärks ABB och Västerås-kvoten här i Bangalore!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar