söndag 23 januari 2011

Till city....INTE

Igår hade vi tänkt åka in till city som vi brukar göra på lördagarna och äta på någon trevlig restaurang. Men så blev det inte eftersom det var någon form av politisk strejk och fordon var förbjudna. Först kom ett sms från Mary som sa att hon inte kunde komma eftersom bussarna inte gick, sedan ringde Ramesh och berättade hur det var, sedan kom sms från ABB´s HR om läget och sedan ringde säkerhetsavdelningen på ABB. Så vi var helt klart välinformerade! Vissa hade hunnit ut men fick vända då vägarna var avstängda och folk kastade sten på bilarna. Så det blev en dag vid poolen istället! Vi börjar få lite färg igen! Karolina och Alexander var iväg och spelade lite badminton medan Fredrik och jag låg vid poolen. Skönt! Sedan hem och fixa fika till M och U som inte varit hos oss tidigare.

Idag började Fredrik och jag dagen (som vi nu brukar på söndagar) med en tur till gymmet före frukost. Det är en bra vana! Efter frukost kom Mary för att diska och bädda. Jag har kommit fram till att det är en bra lösning på hennes pengaproblem att hon får jobba extra på lördagarna (och/eller söndagar) och dessa pengar får hon då kontant. Vilket idag såg ut att glädja henne.

Fredrik och jag åkte en tur till Forum Value Mall, som är vårt närmaste shoppingcenter. Fredrik behövde en lite tjockare tröja tills vi åker till Delhi, eftersom det är mellan 7 och 18 grader där. Puma är lite av vår favoritaffär. Fredrik hittade 2 coola tennis-tröjor också. Jag köpte en knallrosa/cerise Puma-baddräkt och ett par Ferrari-röda Puma-sandaler från deras Ferrari kollektion. Blev bara så kär i dem! Är nog så nära Ferrari jag kommer :)! Väskan i samma kollektion är inte så dum den heller! Det höll på att bli en typisk Indien-grej med skorna. Jag bad om storlek 37! Provade dem och det kändes bra men när jag tittade ner så såg högerskon stor ut. Tittade i den och det var storlek 39! Detta är såååååå Indien, att inte kunna ha två lika skor i en kartong. Tack och lov hittade de en till 37:a.




I eftermiddag var vi hos familjen N och fikade. God äppelpaj fick vi!
Sedan ytterligare en tur till Forum Value Mall för att köpa simkläder tills vi åker till Maldiverna. Tyvärr fanns bara en sådan där sim/baddräkt med armar och ben till mig. Så det blir att leta vidare så de andra också får så vi inte bränner upp oss när vi snorklar!

Hittade också fina handgjorda ramar idag. Av återvunnet jute, bomull och bananfibrer. En cerise till Karolina och 3 i guld till Fredrik och mitt sovrum. Så nu har jag fixat till små tavlor av de härliga omslagspapper som jag köper på mig. Framför allt med elefanter på. Kan inte låta bli och köpa dessa papper när jag ser dem. Alexander tycker jag ska börja sälja dessa för 100 rupies! Måste nog prata lite prissättning med honom, om guldramarna kostar 94 rupies styck + papper så tycker jag nog 6 rupies är för liten marginal!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar