söndag 13 februari 2011

Åldern ger sig tillkänna!

Vi var hos familjen D i fredags kväll, C och deras maid hade lagat massor av god indisk mat, "egg-masalan" var helt suveränt god. Det fick mig att ta beslutet att låta Mary jobba heltid och även laga lite mat åt oss. Hellre det än att hon ska gå till grannen och jobba några timmar på eftermiddagen för att få ihop sin ekonomi. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga med att låta henne laga mat men det ska nog gå det också!

I går var vi på tandläkarundersökning på Karolina och Alexander. Karolina har 2 tänder som kommer snett så tandläkaren vill dra ut de gamla så att de nya ska växa rakt. Detta ska ske nästa lördag. 1 vecka av ångest för stackars Karolina som nu är bättre från sin förkylning.

Sedan bar det iväg till optikern för kontroll av Karolina och mig. Karolinas syn var den samma men hon behövde nya glas och eftersom bågarna var för stora för henne får det bli nya glas nu och så får vi köpa nya bågar när vi är i Sverige i sommar. Det fanns ju Esprit som hon brukar ha men för stora och de kan inte som hemma ta hem en mindre storlek. Så nu blir det att lämna in hennes glasögon en lördag och hämta dem på eftermiddagen. För egen del så ger sig åldern till känna. Progressiva glasögon blev kontentan! Har känt att mina glasögon varit för starka på nära håll men nu är det ett faktum. Så både krona i tänderna och progressiva glassögon runt 41-årsdagen! Men nu längtar jag tills jag får hämta dem för jag tycker det ska bli skönt. Passade på att ta ut linser också så att jag ska kunna se fiskarna när vi snorklar på Maldiverna.

Riktigt kul på MG Road och Brigade Road igår. Handlade en söt mobilväska till Karolina för 50 rupies och en supersnygg cerise väska med en lila elefantapplikation på till mig för 200 rupies. Kanske använder jag den inte som väska men den är underbar att hänga upp på väggen. Lyckades pruta på dessa vilket alltid är roligt. Karolinas mobilväska prutade jag ner 33% eller 3.50 kr och min väska dryga 10 kr.

Idag har vi varit hemma och sedan slöat vid poolen medan Alexander var på födelsedagskalas hos en kille i klassen. 29 grader nu på eftermiddagen, så ett eller två dopp i poolen behövs helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar