fredag 18 februari 2011

Äntligen en...

...Odd Molly-blus i min ägo. Jo, jag åkte tillbaka till Tuck Shop idag och köpte en Odd Molly-blus. Som jag suktat efter Odd-Molly plagg länge. Men alltid har smålänningen i mig lagt sig i och ifrågasatt om kläderna verkligen är värda priserna. Och varje gång har smålänningen och samvetet sagt nej för dessa lite speciella kläder. Med i påsen kom också en svart tunika från Desigual och ett sollinne från NEXT. Summa för alla tre 200 kr! Ja det får man väl säga är helt OK. NEXT-linnet fick mig att längta tillbaka till den tid då tjänsteresorna gick till London några gånger om året och 30-minuter till en timma alltid hanns med på Oxford street. NEXT var ett av mina favoritmärken i London. Wallis var ett annat. Men inget behöv av kavajer och långbyxor finns nu! Min nya "Indien-garderob" är så långt man kan komma från svart, grått och beige! Här är det färgranna tunikor som gäller! Härligt tycker jag! Nu när sommaren kommer så är dock 3/4-byxor och tunika för varmt och det är skönt med något som inte har ärm, kjol och sollinne och klänning är bäst nu! Nya behov!

Fredrik har varit hemma från jobbet idag. Han är ruggigt hes, svårt då att sitta i möte hela dagen. Han säger att han hade feber i natt också! Men nu ser han bättre ut tycker jag. Jag har också känningar i halsen, men vill inte bli sjuk nu när vi får besök av mormor och morfar nästa vecka. Gick till yoga med hopp om att uppvärmning och stretchning av kroppen är bra för att mota förkylningen. Har också druckit grönt te med ingefära och vitlök. Har inte blivit sämre i alla fall.

Ingen mosaik-kurs för mig idag eftersom min bordsskiva var klar först på eftermiddagen. Hämtar den tillsammans med stolarna och borden på söndag eller måndag. Saknar dock den trevliga kursen och den oftast efterföljande lunchen!

Mycket strul har vi haft med Karolinas telefon och SIM-kort som de nu helt har stängt av och säger att det inte finns. Trots att vi fick igång det för inkommande samtal i måndags. Men nu helt avstängt alltså. Detta för att vi missat kontrollsamtalet från Airtel. Nu har Ramesh skaffat nytt abonnemang idag så nu gäller det att jag har hennes telefon med mig den närmaste tiden så inte även detta sim-kort blir avstängt. Ja så är det här i Indien-land! Men annars är sim-kortet giltigt till 2027 och det känns ju tryggt att veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar