söndag 20 februari 2011

Utdragna tänder

I går blev det en tur till tandläkaren igen. Karolina hade nu en tid att dra ut de två tänderna som gör att de nya tänderna växer fel. Tandläkaren ville inte ta dem förra veckan när hon var så förkyld. OJ, vad modig hon var. La sig i stolen, fick bedövning. Det skojiga var att när tandläkaren lagt bedövningen tog han fram sin mobiltelefon och ville ta kort på Karolina! Till sin dotter! Som ÄLSKAR ljust hår! Efter knappt 5 minuter var både ute. Ett lätt, kort ryck för var och en. Hoppas nu att de nu tänder börjar att växa rätt! Tillsagd att bita i hop och var vara tyst i trettio minuter blev det en tyst färd vidare in mot city.

Med ny destination: optikern! Allt känns som en upprepning av lördagen före. Väl där hade de gjort mina glas till Silhouette-bågarna JÄTTESTORA A LA 80-tal. Och jag vägrade dem. Nej de får göra om dem i den storlek som jag tittade på. Annars ska jag inte ha några härifrån. Då väntar jag tills jag kommer till Sverige i sommar. Karolinas bågar skulle vi lämna in och få nya glas i. Men under veckan hade de fått hem en del låda barnbågar så vi hittade ett par rosa/lila som var tuffa och som hon gillade. De kostade 725 rupies vilket är drygt 100 kr så vi behövde inte tveka så länge. Efter 4 skulle vi få hämta dem.

Därifrån vidare till Lifestyle, som är som ett västerländskt varuhus a la NK (fast i mindre format). Jag ville köpa till lite delar till vårt porslin innan serien försvinner (man vet ju aldrig) och eftersom jag haft sönder en tallrik. Att de hade 20% på det gjorde inte så mycket och det blev också några större tekoppar i samma serie. En tur också till leksaksaffären hade vi lovat våra små. Karolina ville köpa Pet shops som hon sett förra veckan och Alexander en Bay Blade (rättstavat?.

Lunch blev på Hard Rock Cafe eftersom Karolina uppmanats att äta glass till lunch! En jättestor jordgubbsmilkshake blev det till henne! Hon åt även lite pasta med ostsås och vitlöksbröd som funkade bra med hennes nyutdragna tänder.
Jag slog till på deras sizzling kyckling fajitas som var riktigt god. Dock hade de ingen guacamole eftersom det inte är avocadosäsong. Efter lunchen var vi tvungna att bara få tiden att gå till optikern öppnade igen. En tur till Bangalore Central, första gången!, blev det. Stort varuhus med massor av grejer!
När optikern väl har öppnat har inte Karolinas glasögon kommit från labbet. Så trist! Inga glasögon hämtade och tillbaks på samma ruta som förra lördagen. De lovade dock att skicka Karolinas glasögon med bud till oss under söndagen! Vilket hölls! Karolina är jättesnygg i sina nya bågar!

Därifrån hem till R som nu flyttat in i sin lägenhet. Drink på balkongen med utsikt över sjön. Trevligt! Efterföljande middag på fantastisk indisk restuarang, Tattv. Supergod mat. Ett jättetack till R för denna trevliga middag. R skulle hem på Skype-middag med kompisarna i Sverige. Datorn skulle stå på hans "vanliga" plats på middagsbordet. Kul idé! Kanske någon som känner för att testa "därhemma"? Efter mer än 12 timmar på stan var vi hemma!

Idag har vi mest softat hemma och vid poolen. Hårklippning för Karolina, Alexander och Fredrik! Vad jag sa till tjejen som klippte Karolina kanske jag berättar imorgon?
För nu är det dags att sova igen! Alexander tycker helgerna går för snabbt och förespråkar 3 dagars skolvecka och 4 dagars helg!

2 kommentarer:

  1. Åh jag skulle velat ha sett dig i de där glasögonen!!! ;)
    Åsa

    ...ps Beyblade heter det. Vi har nog 15 stycken...Verkar som man aldrig kan få för många!

    SvaraRadera
  2. JA du hade nog fått dig ett gott skratt Åsa! Fredrik sa med mycket bestämd röst " YOU HAVE TO REWORK THEM"!

    Tack för hjälp med stavningen! Alexander får bara 100 rupies i veckopeng så han köpte den med 100 rupies kredit från mamma! Nej det verkar så. Har inte så många än men känner på mig att det blir flera.....

    SvaraRadera