torsdag 3 februari 2011

Svensklunch



Dagens bilder är från Delhi: Här gladde vi en familj genom att Karolina och Alexander ställde upp på ett foto! Bilderna är från Humayun´s Tomb i Delhi. Byggd 1533 och ett av Unesco´s världsarv.
Andra bilden är från insidan av tomben.



En trevlig tradition som de svenska tjejerna har här är att träffas för lunch en gång per månad på någon trevlig restuarang. Idag var det dags igen. Dagens lunch var på Fava en Medelhavsrestaurang i UB- City (lyxigt shoppingcenter där man bland annat hittar Louis Vuitton, Versace, Burburry.)Drygt 15 tjejer var vi idag. Nya och gamla! Alltid lika trevligt! Hade tyvärr lite svårt att äta eftersom jag kom från tandläkaren där jag satt fast en krona över min rotfyllning. Fick äta mjuk mat på västersida! Men kronan känns hursomhelst ganska bra och imorgon kan jag äta mjuk mat på den sidan också och sedan ska jag kunna äta normalt på lördag igen. Känner mig som en gammal kärring med en krona! Men fyller ju snart 41 så det är väl bara så!

Inte mycket mer än att träna på gymmet, tandläkaren och lunchen har hunnits med idag. Mycket trafik in mot city idag och då tar det TID!

C coh R fick äntligen sin container i fredags så jag åkte förbi dem och hämtade Karolinas kickboard och vår golfvagn. Karolina har längtar efter sin kickboard, så de var ute och lekte en stund efter skolan. Skönt för dem efter sin långa svettiga skoldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar