onsdag 2 februari 2011

Jordgubbar på krita


Bild på Quatab Minar från år 1193 i Delhi (Vi har ju 1500 bilder från resan så det kommer kanske flera....)

Jordgubbssäsong som det är kände jag för lite jordgubbar idag. Men ville också växla en 500 rupies sedel till pianofröken som skulle komma för första lektionen idag.
Inga 100 rupies sedlar fanns i vår lilla mataffär. Han försökte hos de andra men utan framgång. Så jag fick ta med dem mot att han skrev upp vårt husnummer och tyckte jag skulle komma tillbaka senare ikväll och betala. Nu ikväll ringde det på dörren och en liten kille kom och ville ha betalt. Det kallar jag service. Kan ni se Ica-handlarna i Sverige skicka någon för att ta betalt hemma för 1 liter jordgubbar köpta på krita?

Ett elpiano inhandlades när vi flyttade hit. Men eftersom läxorna tagit så mycket av Karolinas tid så har hon inte kommit igång. Men nu har jag hittat en pianolärarinna som kommer hem för lektion varje vecka. Det verkar bli jättebra. Skönt att slippa ut i trafiken för att åka till pianolektion.

Idag blev det i allafall golfpremiär för året. När vi åkte hem från golfbanan var det 28 grader. Men helt OK på banan eftersom det fläktade lite och vindarna är lite kalla. Det gick faktiskt riktigt bra idag. 16 poäng på första 9 hålen och 19 på de sista 9. Ett resultat som jag är nöjd med. Fick på de sista 9 hålen alla utslag att stämma och det kändes riktigt kul och bra. Hoppas att slagen sitter kvar även nästa vecka! Trevlig dag med M och I.

Har också kommit igång bra med min nya kurs (får inrikta mig på den ena tills andra boken kommer!) Har redan denna veckan gått igenom 2 föreläsningar och snart klar med 2 inlämningsuppgifter. Har fått den ena kursen från i höstas godkänd vilket känns bra! Väntar på feedback på den andra uppsatsen. Så helt klart en bra början!

Ikväll besök av R från Västerås som flyttade ner hit igår! Och läxläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar