måndag 7 februari 2011

Mysig födelsedag


Igår när jag la mig och skulle läsa min bok hittade jag ett brev från Alexander under boken. Kuvertet hade han målat när vi var och åt brunch. Han hade skrivit fint, Grattis mamma från Alexander och i kuvertet låg 7 rupies (av hans pengar) = 1 kr! Det räcker till en Kitkat eller en rulle Mentos (och då får jag 2 rupies över). Ja det värmer en mammas hjärta! Han ville nog göra något eget eftersom storasyster nog fixat mest med det andra.

Fredrik skicka med Ramesh 300 rupies och en skål att köpa en blomsteruppsättning till mig imorse. Men tror han missförstod lite. För en stund senare kom han hem med skålen fylld med flytande blommor för 60 rupies (10 kr) och gav mig växeln tillbaka!!! Hade tänkt mig en stor fin blomuppsättning!
Men det fick jag sedan av Mary när hon kom. Oj, vilken uppsättning! Så jag skäms! Nu får hon det fattigt i slutet av månaden.






Dagen har sedan bjudit på trevlig och god lunch med vännerna M och A på Olive Beach. Fick vackra fotoramar av dem också. Så nu bara måste jag skriva ut några bilder från Taj Mahal. Tack för en mysig dag och fin present! Kram till er båda!

Traditionsenlig " Med en enkel tulipan"- sång av pappa. Det funkade över Skype också! Tack för det! Kram till er också!

Ikväll myste vi med lite god mat hemma och nybakad kladdkaka. Någon glass blev det inte till, eftersom glassaffären var stängd! Ja, så är det här i Indien-land! Men man vänjer sig vid det också! Det blev istället lite vindruvor, ananas och mango till! Fin sång och en ny röd Hidesign väska från familjen!



Alla gratulationer via Facebook och mail från Sverige värmer. Kram till er också!

Imorgon får jag skriva 41 år på "cross-trainern" i gymmet! "Har just fyllt 41 år" som det står i min SKYPE-profil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar