måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag!

Rev ur en artikel i tidningen i går om Alla hjärtans dag och rosor från Indien och Bangalore. Indien exporterar 5 miljoner rosor till världen nu till alla hjärtans dag. 3 miljoner av dem kommer från Karnataka, staten där Bangalore ligger. Bangalore litte på 1000 meters höjd och rosorna som växer här är de bästa i syd-ost Asien enligt Times of India!

Jag skickar med några extra förutom exporten, en ros till var och en som läser vår blogg!

Förutom exporten beräknar man att 10 miljoner rosor ska säljas i Indien idag! Tack vare ökade inkomster, ändrad livsstil och köpcentrumkultur har konsumtionen av rosor ökat de senaste åren.

Fick ett sms från Airtel, min mobiltelefonoperatör:
Another month
Another year
Anoter smile
Another tear
Another winter
Another summer too
but there will never be another YOU!
Happy Valentines Day!

Kan inte se Telia skicka ut denna typ av mail? Eller?

2 kommentarer:

  1. Vad fusk, jag fick inget meddelande ifrån Airtel... :-)

    Kul med lite läsning i tidningar, kanske man kan få låna någon för jag kommer inte läsa varje dag men någon gång ibland vore kul...

    SvaraRadera
  2. Var glad att du slipper alla deras sms....
    Självklart får du låna tidningar och se hur de är. Jag läser bara en del av dem. Karolina använder dem till skolan och till papier mache! Så de är bra till mycket

    SvaraRadera