torsdag 24 februari 2011

Lampexplosion orsakar strömavbrott

Ikväll när vi åt exploderade hallampan och en propp gick, bara att vrida tillbaka säkringen. Efter en stund hände samma sak igen, tillbaka med säkringen. Tredje gången den exploderade så flög gnistor och hela huset blev svart. Vi fick leta reda på lite värmeljus och tända för att få lite ljus i huset. Karolina och Alexander som bråkat och vägrat sova i samma säng nu när Alexander lånar ut sin till mormor och morfar glömde bråka om det ikväll och somnade i skenet av en ljuslykta i Karolinas säng. Efter 45 minuter i totalt mörker kom strömmen tillbaka efter att elektikern fixat i elskåpet ute vid gatan. Elektrikerna var här och bytte glödlampor iförrgår och Mary sa att de sagt att de varit tvungna att ta en gammal lampa till hallen. Inte utan att man undrar vad de gjort för tjuvkoppling? Han lovade komma tillbaka 7.30 imorgon och ta ner lampan och kolla på det. Har aldrig hört någon indier föreslå att komma 7.30 så vi får väl se......

Imorse åkte vi till optikern IGEN och nu blev jag nöjd med mina glasögon. Ser utmärkt i dem och det var inte alls svårt att lära sig hur de progressiva glasen funkar. Tror mina ögon verkligen behövde dem och därför uppskattade dem! Känns hursomhelt mycket bra.

Därifrån åkte vi till Commercial street och gatorna runt om. Vi handlade lite smått och gott, mormor en elefantkjol, morfar en Cricket-keps och jag en klänning och ett par byxor. Kul är det att shoppa där! Hittade också en cerise sjal till Karolina som varit väldigt bestämd med exakt vilken färg hon ville ha.

Lunch åt vi på Pizza Hut på Brigade Road. Efter lång väntan kom vår pizza och det visade sig att de bränt vår första och fått göra om. Då frågar man sig bara VARFÖR inte informera oss om detta och erbjuda lite vitlöksbröd eller annat under tiden? Men god var pizzan när den väl kom och mätta blev vi.

Jag hade lite bilder från idag som jag tänkt publicera men pga strömavbrottet får det bli imon!

2 kommentarer:

  1. jag vill också handla på commercial street... :-)

    Låter farligt med explosioner, själv så har vi ett lysrör i köket som inte fungerar som det skall, har dock inte orkat ringa elektrikern. Dessutom har jag samma problem som du med trycket i kranarna. När jag lyckades lossa kranen i köket rasade det ner en stor sandhög/småstenar tror det var sedan vattnet var helt av för någon helg sedan.

    SvaraRadera
  2. Vi tar en tur till Commercial när mina föräldrar åkt hem!

    Ja, läskigt helt klart! El är inget att leka med!
    Bra att du fixat det själv! Vi hade rörmokaren här som fixade en massa grejor på en gång!

    SvaraRadera