tisdag 8 februari 2011

Nu blir det fest!


Dagens bild: är från Agra Fort och två tålmodiga barn som börjat tröttna på guideningen!

Vad har jag gjort idag? Vad har jag tillfört världen?
Ja, det kan man undra? 1 timma gym, 1 timma pluggande av Logistik, trevlig lunch med C och gosiga O vid poolkanten, 1 och en halvtimma vid poolen (pluggandes, pratandes och ett litet dopp)och sedan bak av frukostbullar tills barnen kommer hem med bussen! Om man värderar det från Karolinas och Alexanders sida så är det absolut frukostbullarna som tillför mest värde idag. Ser man till mig så är ju både träningen och Logistiken en investering inför framtiden. Läste förresten i tidningen idag att de åkommor som man får efter 40 års ålder är beroende på hur man levde och åt när man var 20! Så inte så mycket att göra åt nu. Förutom att TRÄNA, TRÄNA och TRÄNA (och äta hyfsat)!
Ser man det ut ett större perspektiv så har jag genom att LÅTA BLI att tvätta, stryka, diska och städa också skapat ett arbetstillfälle!

Fredrik kom hem med en stor Grevé-ost och en Herrgårdsost som kommit med en kollega från Sverige. Så nu blir det fest här i huset! Har inte haft någon hårdost sedan vi kom hit! Tack för denna present! Verkligen uppskattat! Dessa blir toppen till de goda frukostbullarna som jag bakade idag. Nu när jag löst jäsmysteriet så blir det bra bröd!

2 kommentarer:

  1. Vilket jäsmysterium, jag skall snart baka och behöver alla tips jag kan få för att lyckas med det i Indien..

    Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Lovar att ge dig ALLA detaljerna på fredag när vi ses! Kram!
    Annelie

    SvaraRadera