torsdag 17 februari 2011

Cricket-feber


Så här ser cricket-utsmyckningen ut utanför Hypercity där jag handlar mat

Ja Indien är verkligen i startgroparna för World cup i cricket. Massor av sidor i tidningen, uppbullat med Cricket-attiraljer vid entren till mataffären och även gigantiskt cricketrack, boll och "pinnar" utanför entren och massor av cricket T-Shirts. I tidningen var en bild på kön när de släppte extrabiljetter,lång kan man sammanfatta den med! Det kostar nog ca:2000 kr per biljett för matchen Indien - England, som verkar vara den populäraste. Fredrik hade hoppats gå på någon match, eftersom någon på hans jobb lovat fixa biljetter. Men det verkar tyvärr inte bli något av det. Alexander har ju valt Cricket som sin sport i skolan på den extra sporttimman de har och igår hade Karolina spelat Cricket på gymnastiken. Vilket hon tyckte var kul, hon och en annan tjej var bäst på att slå och ska göra det på matchen mot en annan femma nästa vecka. Alexander pratar cricket så snabbt och så mycket att jag inte fattar något. Men känner att jag kanske ska sätta mig in i det och lära mig reglerna.

Idag har jag tränat en sväng på gymmet (går riktigt bra att spring på löpbandet nu), varit på OWC-morningcoffee på Leelah Palace (jättetrevligt idag med många svenskor där), handlat mat, bakat brödbullar, som tyvärr inte blev tokbra idag, och jobbat med mina kurser. Att handla mat inför helgen som man gör hemma är egentligen helt fel här eftersom helgen är de dagarna vi äter minst hemma. Problemet när man inte kan dricka kranvattnet är att jag släpar hem väldigt mycket vatten på flaska och juice varje vecka. Så vagnen blir tämligen överfull när jag är och handlar!


Bild tagen från "family-room" ut genom takfönstret, tyckte det var fint!


Bild tagen genom vårt sovrumsfönster på vårt mango-träd som blommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar