måndag 28 februari 2011

Utflyktsdag med tempel och fladdermöss



Imorse, efter yogan, drog vi iväg till Bull Tempel. Resan tog mer än en timma och vi åkte genom en hel del intressanta kvarter. Bull Temple är ett hinduiskt tempel med en stor tjur snidad ur ett stort granitblock inuti. Utanför templet var en vacker park, med stora träd med något hängandes i träden! Det som hänger i träden är jättestora fladdermöss. Jag har aldrig sett något liknande!



På väg till Jain-templet passerade vi en frukt- och grönsaksmarknad där vi bad Ramesh stanna och vi hoppade ur bilen. Vilka underbara färger och dofter från all frukt, grönsaker och blommor!




Därifrån gick vi vidare till Jain-templet, ett tempel helt i marmor. Tyvärr fick jag inte ta några kort inne i templet! Men dekorationerna i marmorn var gjord på samma sätt som på Taj Mahal.



Efter templet körde Ramesh oss till Jaynagar Bazaar. Han körde ner i ett gammalt slitet garage och parkerade. Nej, det var inget för oss. Behöver inte åka tillbaka dit men intressant att ha sett!

Fredrik skulle ätit middag ute ikväll så vi hade tänkt göra pannkakor. Men eftersom han hade bestämt att avstå middagen så ändrades planerna och jag tog ut 1 kg köttfärs från kylen alldeles för sent! La påsen i vårt filtrerade vatten för att det skulle tina snabbare. Det skulle jag inte gjort för när jag skulle börja laga mat var köttfärsen vit på ytan som om den var lätt kokt och luktade inte gott. Bara att kasta! Nog en av de få gånger som matlagningen verkligen inte gått som jag tänkt mig och det innan jag börjat laga. Ja, vad gör man? Går till klubben och äter? Ja den tanken for genom huvudet både en och två gånger. Tar upp rester ur frysen, kokar ris och stuvar blomkål blev lösningen. Kanske inte det mest kulinariska jag lagat men vi blev i alla fall mätta allihopa! Köttfärsen åkte i soptunnan utan att ens ha blivit tillagad!

1 kommentar:

  1. Oj..var det efter att jag varit där och fotat...dom kanske inte gillade det ..ish..nu fick jag lite ångest.
    matstrul..inte kul...men det fixade sig ju galant : )
    Kram till er,Arianne

    SvaraRadera