söndag 6 februari 2011

Familjen Ekdahl äter brunch


Karolina äter efterrätt!


En noga utvald selektion efterrätter som hamnade på min tallrik (och i min mage!)


Så här roligt tycker Alexander och Karolina det är att äta brunch på Taj West End!


Familjen Ekdahl äter brunch!

Oj vad helgerna går fort! Veckorna också för den delen. Nu har vi varit här i 6 månader och alltså avverkat 1/4 del av vår planerade tid här.

Igår åkte vi till sportaffären ute på landet där jag nu kunnat bli medlem genom OWC (Overseas womans club. Så nu är vi välekiperade till Maldiverna. Alla har vi nu simtröjor, simdräkt eller våtdräkt för att inte bränna oss, cyklop, snorklar och badskor. Alexander fick äntligen en sparkcykel. Han har ju inte haft någon förut så nu sparkas det som bara den. Kul! En ganska avundsjuk Karolina var det dock igår då Alexander fick en NY sparkcykel och hon bara har en GAMMAL. Men tänk vad spännande resa hennes haft i familjen D´s container från Sverige. En tur till poolen, med lite sol och bad hanns också med igår. På hemvägen tog vi vägen förbi familjen D och hade tur att bli inbjudna på lite öl och snacks på deras fina terass. Mysigt i solskenet! Tack det för det C och R!

Idag firade vi min födelsedag med en brunch på Taj West End. Mycket gott och trevligt som vanligt.Deras grillade jättescampi är ju bara så goda. Vi njöt av champagne, parmaskinka, caprese och mycket annat samt ett stort antal efterrätter under många timmar.

På vägen dit stannade vi i en bokaffär där jag hade fått rabattcheckar som skulle utnyttjas senast idag. Att familjen Ekdahl hade så svårt att handla böcker för 1500 rupies har aldrig tidigare hänt! Men till slut fick vi ihop det!

Mina gulliga små barn har pysslat och knåpat i flera dagar och ikväll kunde de inte hålla sig längre utan jag fick ett fantastiskt fint 3D-kort, en sydd liten tavla och en fjäril med limmad sand. Allt hade de (eller kanske med Karolina) gjort.
50 graders temperaturskillnad mot min 40-årsdag förra året som vi firade i Sälen. Kommer ihåg de nypistade pisterna och den härliga solen och minimalt med folk! Inte så dumt det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar