tisdag 22 februari 2011

Nu räknar vi ner....

... till att mormor och morfar kommer inatt. Kvart över två ska jag och Ramesh åka härifrån till flygplatsen för att hämta dem. Det ska bli kul och mysigt! Vi ska bara ta det lugnt, bada, sola och kanske shoppa!
Igår försvann vårt internet vid 9 igår kväll och kom inte tillbaks förrän i morse kl 9. Så långt internetavbrott har vi inte haft tidigare. Därför inget blogginlägg igår.
Skulle ätit lunch med C igår men hon hade sjuk A så det blev inget tyvärr. Pluggade en del i går istället. Och var iväg och hämtade mina nya rottingmöbler och köpte lite blommor (ca: 4kr styck för plantorna). Det blev riktigt snyggt på vår lilla terass utanför vardagsrummet.
Igår kväll frågade jag Karolina vad det var som lät. Jo, det var regnet! Här har det inte regnat sedan före jul så det var säkert välbehövligt! Igår var det väldigt fuktigt och varmt hela dagen så inte konstigt att det blev regn!

Ingen träning idag heller eftersom jag fortfarande har lite ont i halsen. Trist, men så får det vara tills jag är av med det!
Hade en liten diskussion med vår trädgårdsmästare som vägrade plantera 3 växter ihop som jag tänkt. Nej,det gick inte för sig, då skulle de ju inte växa. Försökte förklara att jag alltid planterade så HEMMA. Men nej han gav sig inte. Ramesh fick åka iväg och köpa till 3 krukor och gjord. Så nu är alla 6 planterade i var sin kruka! Ska bli kul och se om de kommer att växa!

Idag hade jag bestämt med M och A och vi åkte först ut till Tuck Shop (där jag var och handlade kläder förra veckan) men inget nytt hade de fått in, så inga köp idag. Sedan åkte vi till en handelsträdgård och handlade lite blommor. M handlade ett passionsfruktsträd. Ska bli kul och se det växa. Underbar doft! Ska fundera på var jag kan sätta det innan jag köper ett! Sedan åkte vi och åt en mysig lunch på Café Mariannick med goda hemgjorda pajer och egenbakat bröd. En liten mysig oas 100 meter från stora vägen.
Nu är Alexanders rum omgjort till gästrum igen och han har fått flytta in hos Karolina. Ska gå och lägga mig så att jag får några timmars sömn innan klockan ringer vid 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar