onsdag 16 februari 2011

Karolina och jag lagar indisk mat!

Karolina och jag har lagat tokgod Indisk mat nu ikväll. Nästan 1 timma tog det att hacka alla grönsaker, riva ingefära, skala vitlök och allt annat. Vi lagade Ägg-curry, Paprika - stir fry, ris och friterade pappad. Alla recept som jag provat i en av de nya kokböckerna har varit jättebra. Även gårdagens blomkålscurry är jättegod. Alla i familjen uppskattade dock inte denna vegetariska måltid utan Alexander undrade VARFÖR jag ALDRIG gör kött! Senaste i går åt vi ju faktiskt kycklingfile! Alexander åt bara ris och pappad till kvällsmat.

Idag var det ju onsdag igen och alltså golfdags. Är kanske bara en av läsarna som är intresserad av mina resultat? Men jag gjorde min bästa runda någonsin här, 20 poäng ut och 16 hem! Nöjd med detta! Slår RIKTIGT långt med drivern nu vilket jag tycker är kul! Traditionsenlig ostomelett och coca-cola på "golfrestaurangen" för 12.50kr!

Ett stopp på vägen hem på Tuck Shop som säljer provexemplar från olika kollektioner uppsydda i Indien. Fanns några Odd Molly-blusar för dryga 100-lappen. Men slog inte till! Fastnade inte för dem. Men kanske åker och köper en i alla fall.... För att de är så billiga! Hittade en färggrann sol-klänning som Karolina tyckte var lite VÄL färggrann! Men kul är den och skön nu när temperaturen håller sig runt 30 grader på eftermiddagarna.

4 kommentarer:

  1. Jag köpte några Mollysar där förra veckan. Dom hade inte så många då heller. Tokbilliga var dom ju men vissa var det fel på.
    Kul att kokböckerna är bra. Din maid får hacka iordning allt så kan ni bara laga till det sedan.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Måste nog ut en sväng imorgon och köpa någon av dem om de finns kvar. Svårt att låta bli när de kostar 100 kr!
    Ja en av kokböckerna är riktigt bra! Jo, jag ska komma igång och låta henne hacka och laga! Måste bara gå igenom hygien och så med henne och hur jag vill att hon ska hantera maten.....

    SvaraRadera
  3. Jag vill gärna veta vilken kokbok du köpt så att jag kan få inspiration till vad jag skall be Nannu laga. Jag behöver verkligen hjälp med att hitta i shoppingdjungeln, tur att du börjar bli ett proffs :-)

    Jag jobbade på golfrestaurang under ett antal somrar när jag var yngre och vissa dagar har golfare det där flytet som du verkade ha haft idag. Grattis, jag tror att det är sådana rundor som gör att golfare fortsätter spela år efter år förutom motionen då...

    SvaraRadera
  4. Du ska få se kokböckerna nästa gång du är här. Är mycket nöjd med den lilla och ganska billiga. Ja, efter 6 månader som lyxhustru börjar man allt bli shoppingproffs :-)

    Helt rätt Cecilia, det är känslan av de bra slagen som gör att man fortsätter.....

    SvaraRadera