onsdag 9 mars 2011

30 grader klockan 11.00....

Och jag undrar hur varmt det kommer att bli i april och maj? Men ne,j jag ska inte klaga. Det är jätteskönt! Mycket bättre än snöslask och kyla! Vet inte hur varmt det blev som varmast idag. Men igår var det 35 grader. En skön eftermiddag vid poolen med sol och bad och mormor och jag smet iväg på pedikyr också så nu har vi fina fötter och tånaglar. På fredag gör vi manikyr! Har nog aldrig sett mormor gå rakt ut i vattnet och slänga sig i utan att tveka förut! Då är det varmt både på land och i vattnet!
På förmiddagen åkte vi till Staples för att köpa ny toner till vår skrivare. Trodde att de öppnade 10.00 men så var det inte utan de skulle öppna 10.30. Inte exakt allts,å eftersom det är Indien utan 10.35 började vakten dra upp gallret! Snabbt avklarat när de väl öppnade!

En tur till Fabinidia blev det också. Hade inte varit där med mormor och morfar denna omgången! Kul med några fler kuddfodral på terassen! Och mormor köpte en tunika!

Här kommer en efterlängtad bild på min elefantmatta som vår maid Mary förresten tyckte jag betalt för mycket för. 120 rupies (knappt 20 kr). Borde betalt 80 rupies tyckte hon. Ja, man blir alltid lurad!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar