söndag 27 mars 2011

Nu har vi firat Fredrik....

...i flera dagar! I fredags så jobbade Fredrik fram till lunch. Jag och barnen fixade och dekorerade lite inför Fredriks hemkomst! Sverigeballonger och 40 på dörren, "Happy Birthday- skylt på trappräcket tillsammans med några Sverigeballonger och 40 röda rosor på bordet. Karolina la ner de presenter som hon gjort till pappa i en kasse för att ta med till restaurangen. Fredrik fick en stor bukett med gula rosor (40?) av Ramesh. Vi åkte sedan till Toscano (trevlig Italiensk restaurang i närheten) för att äta födelsedagslunch hela familjen. De har en 4 rätters på fredagarna med salladsbuffe, dagens soppa, valfri varmrätt och efterrättsbuffe. Roligast var nog att ingen efterrätt dög till Alexander utan han satt och åt en extra portion soppa när vi andra gick lös på creme brulen och det andra.
Väl hemma igen bjöd vi Mary och Ramesh på våfflor, glass, kokta äpplen, kaffe och te på terassen! Tack C för att vi fick överraska Fredrik med våfflor! Mary sa till mig när hon diskade upp efter att hon var så lycklig! Varför sa jag. "Jo för att jag fått dricka te med dig och SIR, och SIR pratade så SOFT!" Jag blev alldeles varm inombords att det gjorde henne så lycklig! Uppskattat med andra ord.

Fredrik och jag gjorde oss sedan iordning för en kväll på stan! Karolina och Alexander lämnade vi hos C och R som så snällt tog hand om dem! Fredrik och jag hade en trevlig kväll på Blue Ginger (vietnamesisk) och åt 4 härliga rätter var! Maten på Blue Ginger är verkligen en njutning! Och mina kokosfriterade räkor med sötsur plommonsås var nog bland det bästa jag ätit. (OK inte bättre än Jean-George i NY men nästan!). Att de överaskade Fredrik med en underbar chokladtårta blev en bonus! Att resan tog 1timma och 45 minuter dit glömmer man så snart man sitter i denna underbara restaurang!

Fredrik är glad och känner sig uppmärksammad av alla sms, e-mail, telefonsamtal, SKYPE-samtal och genom min Facebook! Han hälsar och tackar alla för det!

Igår var C och jag och visade Bangalore för P som var här på besök och jobbade för första gången. En tur till Commercial street och gatorna runt om och frukt- och grönsakerna på Russel Market blev det. Hittade ett snyggt halsband för 15 kr och köpte också 2 nya kökshanddukar för 4 kr styck (jo de håller att tvätta) och ett par finsandaler till Karolina för 15 kr. Trevlig dag med god lunch på Olive Beach!

På kvällen firade vi F lite med lite Indisk skumpa på terassen med familjerna D och Ö + P. Sedan gick vi vidare till restaurangen på klubben och åt en god middag tillsammans. Åt nog den absolut starkaste indiska maten jag någonsin ätit. En kyckling curry från södra Indien. Den är stark sa servitören, helt OK sa jag bara
den inte innehåller nötter..... Men den var i starkaste laget....

Idag har vi inte ätit på restaurang! Både lunch och middag har lagats och intagits hemma! Efter så mycket "ute"-mat är det allt gott med egenlagat!

Fredrik och jag var ute en sväng på förmiddagen och köpte lite småsaker inför Maldiverna. På eftermiddagen låg vi vid poolen. Karolina och Alexander testade sina snorklar och cyklop för första gången. Det gick riktigt bra! Vi träffade C och R som precis kom från Bandos på Maldiverna dit vi ska. OCH DE VAR SÅÅÅÅ NÖJDA! Det hade uppfyllt drömmen! Har packat lite grann och tvättat det sista så att Mary kan stryka det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar