torsdag 17 mars 2011

Vattenbrist råder

Ja, vattenbristen fortsätter. Idag hade vi vattenavbrott 3 timmar på eftermiddagen. Tack vare tipset från M i morse så fyllde jag 10 flaskor med vatten. Som kom väl till användning under eftermiddagen för att tvätta händerna. Nej, inte alla 10 flaskor alltså! Mary hade gått upp vid 4 för att hämta vatten imorse. Ja, helt klart är man INTE van vid att det INTE finns vatten! Det har vi ju ingen direkt brist på i Sverige. Känner på mig att det här är bara början eftersom sommaren just börjat!

Just nu njuter vi av MANGON som vi har väntar på ända sedan vi flyttade hit. Men nu har mangosäsongen äntligen börjat. Kul att testa lite olika mango. För det finns nämligen inte bara en mango som man tror när man handlar i Sverige. Det finns många!
Och jag håller koll på mina små mango ute i trädet. Tyvärr har flera små ramlat ner men det händer ju med äpplen och päron hemma också! Hoppas i allafall få smaka någon!

Idag har jag pluggat och skickat in 2 inlämningsuppgifter som skulle varit inne i slutet av förra veckan. Det känns skönt att vara igång igen. Men jag undrar vad de utan arbetslivserfarenhet säger om kursen? Tycker jag får gräva i min erfarenhet för att få till svaren på frågorna! Är glad att jag läser logistik. Det borde alla säljare göra! OCh inte bara inköpare!

Trevlig lunch på Chez Mariannick med A och sonen R idag. De har börjat med pizza även till lunch. Och den stolthet och glädje paret som drivet stället har är helt otrolig! Mannen kom fram till oss och berättade om de högklassiga råvarorna i pizzabottnen och sa att botten var det allra viktigaste på pizzan. Han berättade om osten som var oprocessad (tog en med 4 olika ostsorter på, getost, emmentaler, mögelost och mozzarella!) och om tomatsåsen baserad på färska tomater. Mums för en osttörstande som jag! Det luktade gudomligt från deras stenugnar när de bakades! Han berättade också för oss hur han har valt ut vinerna som de serverar. Man får en fantastisk sallad till förrätt som jag faktiskt åt idag (brukar normalt sett undvika sallad med tanke på magsjuka) och deras egenbakade baguette! Hoppas verkligen det går bra för dem. Det är som jag skrev för någon vecka sedan en liten fransk oas 100 m från vägen. Vi ska dit på lördag kväll tillsammans med några familjer. Det blir gott och trevligt!

2 kommentarer:

  1. Synd att vi inte kunde prata igår. Det visade sig att J kopplat ur ngt då han Vidar spelade ngt lästräningsspel. Jag är annars avundsjuk på mangon (som vi oftast köper fryst för att vara på den säkra sidan!) men inte på vattenbristen. Vi hörs en annan dag!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen synd! Alltid lika upplyftande och kul att prata med dig! Tyvärr ingen mango när ni kommer.... Hör av dig när det passar dig
    Kram Annelie

    SvaraRadera