tisdag 1 mars 2011

En dag vid poolen


Mormor och morfar badar i poolen!

Idag har vi myst vid poolen efter att ha varit och handlat mat på morgonen. Poolerna börjar bli riktigt varma nu eftersom nätterna inte är så kalla längre. Så varmt och skönt som det var att bada idag har det inte varit tidigare. Vi åt lunch vid poolen idag, hamburgare och oxfilemacka! Inte så dumt!
Jag hann med ett besök på gymmet också när skolbussen gått! Eftersom jag hade ont i halsen förra veckan så är det ett tag sedan jag var där!

Sedan vi bytte gastub i torsdags så har jag känt en gaslukt i köket när jag vridit på kranen. Olika tester med skum och tändstickor har gjorts av olika personer men inget utslag. Men trots det har vi känt gasdoften. Jag har fått springa ut och stänga på och av tuben varje gång jag lagat mat. Idag kom en kille och bytte delar av kranen och slangen så nu luktar det inget. Vilket är skönt eftersom det är lite otäckt med gas.

I eftermiddag var jag på skolan och hade PTM (utvecklingssamtal)då barnen fick visa sina portföljer med jobb och fröknarna pratar lite om resultaten baserat på det 12-sidiga rapporterna som vi får om deras resultat 3 gånger per år. Både Karolina och Alexander har utvecklats enormt sedan förra rapporten och samtalet i höstas. Fantastiskt att det kan gå så snabbt att lära sig ett nytt språk när man är liten. Roligast var nog att Alexander sagt till fröken att han kunde hjälpa den nye franske pojken eftersom han kan lite franska!!! Det är självförtroende det! Eller vad ska man kalla det! Jag undrar var han lärt sig franska? Att Karolina tar mer plats i klassrummet nu är jag också glad för!

Bristvara just nu är Kokosmjölk av märket Homemade. Hur det ny kan vara det i ett land med MASSOR av kokosträd (inte palmer!)? Har skickat Ramesh på jakt men utan lycka. Stannade också vid en Supermarket ute på landet på väg hem från skolan idag. Och där fanns det 6 paket. Blev glad! Men vid närmare anblick så vet jag inte var de hade gjort med paketen. De var helt mjuka och mosade och smutsiga som om de legat ute på vägen! Nej, riktigt så desperat är jag inte! Men när jag tittar på recept i mina indiska kokböcker känns det som det ska vara kokosmjölk i ALLT! Då blir man lite trött!

Och att morfar är en sådan bra Cricket-kastare (eller vad det nu kan heta) hade man ju ingen aning om! Även om Alexander säger att han "äger" när han spelar cricket med morfar! Mormor får också kasta och Alexander tvingar henne att springa efter kasten. Det slipper jag som bara behöver kasta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar