tisdag 8 mars 2011

På jakt efter bastmatta med elefanttryck!

Min kompis A hade köpt väldigt snygga bastmattor med elfanter på vilket jag också blev lite sugen på. Så idag tog vi oss till ett område där jag inte varit förut, Ulsoor Bazaar. Ramesh tycker vi åker till till skumma ställen tror jag. Men det här var också ett härligt ställe med mysig grönsaksmarknad, med höns och getter gåendes lösa. Men tyvärr MASSOR av flugor! Här såldes frukt, grönsaker, torkad chili, färg till pricken i pannan och mycket annat. På gatan utanför fanns små trevliga affärer. Efter att ha frågat i flera affärer efter bastmattan med elefantmotiv fick jag napp. Jo det var här A hade köpt sina förra veckan men de var de sista! Men det skulle de fixa sa killen i affären. Vänta bara 10 minuter så har jag fixat fram en. Och jo när vi gick tillbaka hade de fixat fram en!
Karolina tycker man blir yr av att titta på den och Fredrik tycker den är lite svårplacerad! Ska fundera på var den skulle kunna ligga! Skulle nog vara fin mot vårt vita köksgolv i Västerås! Eller på balkongen! Ja vi får se! Tur den bara kostade 120 rupies!
Jag handlade också 4 meter bomullstyg som Karolina och jag ska testa "block-printing" på (50 rupies metern!, en äggförvaringslåda som Karolina ska använda att blanda färger i, för några kronor.








En tur till Commercial street blev det också idag. Mormor skulle kolla på kuddfodral och jag köpa Indien- Cricket- keps till Alexander. Väl där var jag också och tittade på oljelampan som antikhandlarn skulle putsa upp. När vi var där förra lördagen så sa han att den var gammal=antik. Men den visade sig vara nytillverkad men gammalt lager! Hursom helst är den snygg och det blir nog ett köp snart! Hittade också en snygg omlottkjol med elefanter i rosa till Karolina, så nu kan hon också vara med i min och mormors elefantkjolsklubb!

Vi har varit på pruthumör idag. Prutat ganska mycket på det vi köpt. Och det är ju så kul att pruta! Prutade så mycket i en affär på Commercial street att säljare tog fram en av sina knivar som han sålde och hotade mig på skoj! Ja det har verkligen varit kul!

Tror hela min familj är tacksam att mormor och morfar kommer på besök så att jag får åka till lite udda ställen. Även Ulsoor Bazaar är ett område som Alexander inte hade gillat men som jag tycker är underbart kul och mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar