tisdag 22 mars 2011

Lyx för mig...

.... är att vara ledig med Karolina och Alexander när de är lediga från skolan utan att ens behöva tänka på att städa, tvätta, stryka, bädda eller jobba. Att kunna pyssla med Karolina, hon "blingade" fina papperspåsar och jag tryckte på tyg. Att spela Cricket med Alexander, få 19 runs och 3 wicket! Alexander tyckte jag var bra och jag blev svettig av att spela! Tänk att jag spelar Cricket!
Ja, det är lyx!
Och nu har vi vårlov ända tills den 5 april. Det ska bli såååå skönt och mysigt!
6 dagar här hemma och sedan åker vi till Maldiverna nästa tisdag.

I kväll var det Indus Day. Alla klasserna 1-5 har tränat på danser sedan i januari. 2:an där Alexander går hade Brasilien som tema och Alexander bar in Brasiliens flagga i brasilianskt grön/gul tenniströja. 5: an där Karolina går hade Indien-tema och Karolina dansade Kerala-dans i vit sari med full utstyrsel. Fantastiskt vackert! Tyckte de var så duktiga.
En välarrangerad tillställning i den mörka, varma kvällen! 28 grader när vi kom hem strax efter 9!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar