torsdag 24 mars 2011

Dan före dan!

Är det ju idag! Alltså dan före Fredriks 40-årsdag! Karolina och jag har planerat lite idag. Kommer nog inte att hinna skriva något i morgon. Eftersom det först ska bli lunch på Toscano med hela familjen, sedan fika hemma och sedan lämnar vi Karolina och Alexander hos snälla C och R som lovat vara barnvakt och då ska Fredrik och jag på Blue Ginger och äta riktigt gott (hoppas vi)!


GRATTIS Fredrik!

Idag tog vi det lugnt på förmiddagen och jag pluggade och skickade in en inlämningsuppgift.
Efter lunch gick vi till poolen och badade ett par timmar. Badade nog 3 gånger i alla fall. Det behövs när det är 34 grader varmt!

Igår spelade Ramesh cricket med Alexander. Han tyckte nog att det var lite konstigt att mam (jag) kastade och sprang runt! Han kastade snälla bollar men tyckte Alexander fuskade med sina runs! Ramesh blev nog trött och svettig av att spela med Alexander eftersom han åkte på lunch och inte kom tillbaka förrän med Fredrik!

I förrgår när jag var och handlade hittade jag små fina kronärtskockor för första gången. 4 stycken åkte ner i min vagn. I kväll lyxade vi med lite förätt. Friterade skivor av kronärtskocka och de var såååå goda. Perfekt storlek!

Nu kollar vi på kvartsfinalen i cricket Indien - Australien och håller tummarna att Indien går vidare (lokalpatrioter som vi är)

Karolina, Alexander och jag spelade Monopol nu i kväll. Och jag undrar VARFÖR vi köpte ett Monopol? Fredrik sa att det var för att det var billigt! Men det är ju alla spel här! Problemet med Monopol är ju att det ALDRIG tar slut! Trots att vi körde med snabbtärningen tog det så lång tid utan att vi spelat klart!

2 kommentarer:

  1. Grattis Fredrik 40 år!!! Kommer ihåg en och annan våffelorgie på Ryds Allé för en sisådär 100 år sen! Hoppas ni får en härlig dag och förstås en fantastisk semester därefter.

    Kramar från Jocke (40+), Åsa (bara 38!), Vidar (snart 7) och Line (4,5, det halva är viktigt!)

    SvaraRadera
  2. Tack, Tack! Ja många våffelfester har det blivit. Har lånat ihop ett våffeljärn så det ska allt bli det idag också!

    Kramar från oss alla men mest från Fredrik som är glad för gratulationerna!

    SvaraRadera