måndag 14 mars 2011

Nu är det tomt i huset

Kl.01.00 natten till söndag åkte jag med mamma och pappa ut till flygplatsen. Ledsamt som vanligt med avsked. Men vi är glada att ha haft dem här inte bara en gång utan 2 gånger på ett halvår! Och i skrivande stund sover de (förhoppningsvis) gott i vår säng hemma i Västerås. Är lite avundsjuk på dem att få sova i vår sköna säng!
Här är nu tyst i huset efter dem och jag måste sakteligen börja min vardag igen. De senaste 2 och en halv vecka har vi hållit hög fart och sett många nya delar av Bangalore, shoppat massa kul saker, prutat så vi blivit hotade med kniv och spenderat många sköna timmar vid poolen med sol och bad.

Igår hann vi inte känna av så mycket att de åkt hem eftersom vi var på trevlig brunch med kompisar på Olive Beach, mycket god medelhavsmat och mycket gott att dricka blev det! Det gör vi snart igen!

Efter brunchen var jag och barnen och hälsade på en koreansk familj. De har en pojke som snart blir 7 och en flicka som är 10 år. Vilket passar oss bra. Barnen håller på att lära känna varandra nu. Och som vanligt går det snabbare för killarna som bara börjar spela Wii med varandra. Tänk vad kul för Karolina med en koreansk kompis här med tanke på bästisen A hemma i Västerås. Mamman vill gärna träffa mig och prata engelska eftersom hon bara har koreanska vänner här.

Nu ska jag nog plugga en stund (längesedan!) innan det blir lunch med C på klubben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar